گوناگون

بسیج سازندگی پیشتاز فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملک شاهکوهی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان گفت: بسیج سازندگی در راستای اهداف و منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: این سازمان اقتصاد مقاومتی را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه نیز پیشتاز بوده است، فعالیت هایی مانند محرومیت زادیی و کمک به مناطق و روستاهای دور افتاده بخش کوچکی از تلاش های بسیج سازی برای تحقق اهداف مقام معظم رهبری است.

تاثیر نقش رسانه برای هموار کردن مسیر دستیابی به شعار سال و همچنین تغییر رفتارهای فرهنگی و اجتماعی جامعه از مواردی بود که مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گرگان در این نشست بر آن تاکید کرد.

وی با بیان دستور مقام معظم رهبری در تاریخ 17 اردیبهشت سال 79 برای تاسیس بسیج سازندگی ادامه داد: در این دستور چهار اصل مد نظر بود که طی سال های اخیر با مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتی به 5 محور و اصل رسید.

ملک شاهکوهی اعلام کرد: غنی سازی اوقات فراغت با استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی کشور، کمک به دولت و مردم در خدمت رسانی و محرومیت زدایی با اولویت روستاها و نقاط صعب العبور و مرزنشینان، کمک به شناسایی و ایجاد زمینه های اشتغال و رفع بیکاری و ریشه کنی بی سوادی، ارتقاء سطح آموزش بهداشت و سلامت و پیشگیری از اعتیاد در روستاها و نقاط محروم و همچنین عملیاتی کردن برنامه های اقتصاد مقاومتی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که سازمان بسیج سازندگی گلستان در عرصه های مختلف وارد عمل شده از اهداف تشکیل این سازمان است.

وی با بیان این که استان گلستان جزو سه استان برتر کشور در زمینه ریشه کنی بی سوادی است، اظهار کرد: با علوم پزشکی نیز تفاهم نامه ای امضا شده و بر اساس آن به طور وسیع در عرصه سلامت وارد شدیم و برای بهبود وضعیت بهداشتی استان فعالیت های خود را آغاز کرده ایم.

وی به برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت در سال 92 اشاره کرد و گفت: بیش از 20 هزار نفر از جوانان ما در قالب این طرح ها به مناطق محروم اعزام شدند و در همین رابطه 359 مدرسه در طرح هجرت نوسازی و بهسازی شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان افزود: اردوهای جهادی ما نیز شامل گروه های داشنجویی، طلاب، مهندسین و پزشکان هستند و به صورت یک روزه تا دو روزه برگزار می شوند؛ در این اردوها افراد به مناطق محروم اعزام شده کارهای فرهنگی و عمرانی انجام می دهند.

وی در ادامه از انعقاد تفاهم نامه با منابع طیبی و جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: با استفاده از جوانان عضو در این بسیج 442 متخصص را به سراسر استان اعزام کردیم و بیش از 14 هزار نهال مسمر را توزیع کردیم.

وی خواستار همکاری دستگاه های دولتی در اجرای طرح های این سازمان شد و گفت: ما طرح های 5 ساله داریم که در صورت همکاری دستگاه بهتر اجرا خواهد شد، مواردی مانند کاشت درخت های مثمر در مکان هایی مانند مدارس، ارگان ها، شهرها و روستاها که در آینده تولیدات آنها بخشی از نیاز جامعه را مرتفع می کند.

ملک شاهکوهی بیان کرد: به مدت 5 سال است توسط نیروهای بسیحی طرح صیانت از جنگل را اجرا می کنیم زیرا استان گلستان به شدت نیازمند این طرح های است.

وی ادامه داد: همکاری در پروژه های منابع طبیعی، آبخیزداری، گابیون بندی و راه سازی از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی اضافه کرد: آموزش 1300 نفر کم سواد و بی سواد در سال 92 و ارائه آموزش های فنی حرفه ای برای 4241 نفر از دیگر برنامه های ما است.

ملک شاهکوهی تصریح کرد: برگزاری 100 مورد کلاس بهداشت و سلامت، اعزام 153 تیم پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان 5178 نفر توسط 75 پزشک متخصص در سال 92 انجام شد.

محرومیت زادیی از روستاها از دیگر برنامه هایی بود که رئس سازمان بسیج دانشجویی به شرح آن پرداخت و گفت: 191 پروژه را در سال 92 آغاز و به پایان رساندیم که شامل ساخت و تعمیر مساجد، مصلی، خانه بهداشت است، همچنین 9 باب خانه نیازمند روستایی را احداث کردیم که همه این اقدامات با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت انجام شد.

وی از تشکیل بانک اطلاعات محرومان روستایی خبر داد و گفت: بر اساس این بانک نیازها و محرومیت های هر منطقه شناسایی شده و برای هر کدام اقدامات خاص انجام شده که شامل جاده روستایی و موارد ذکر شده فوق است.

ملک شاهکویی از شناسایی افراد متخصص داخل و خارج از کشور خبر داد و گفت: با کمک این متخصصان و مشاوره از افراد موفق و ناموفق در حوزه های مختلف به روستائیان مشاوره دادیم ؛ در این رستا ضمن ظرفیت سنجی روستاها برای هر کدام نیروهای متخصص اعزام کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا