گوناگون

بهبود وضعیت اقتصادی خراسان رضوی

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی از بهبود وضعیت اقتصادی استان در تابستان امسال براساس برخی شاخص‌های مهم اقتصادی خبر داد.

مجید نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، از کاهش 0.8 درصدی نرخ بیکاری استان در تابستان امسال نسبت به بهار سال جاری خبر داد و اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در تابستان امسال به 9.2 درصد رسید و این درحالی است که این میزان در کشور 9.5 درصد بوده است.

وی درباره نرخ مشارکت اقتصادی بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی از نرخ‌های مهم درباره وضعیت اقتصادی است که از نسبت جمعیت فعال استان به جمعیت بالای 10 سال به دست می‌آید. این نرخ برای استان در تابستان جاری 39.2 درصد بوده و همین نرخ در سطح کشور 37.2 درصد بوده است که این امر نشان می‌دهد مشارکت اقتصادی استان نسبت به کشور 2 درصد بیشتر بوده است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی در خصوص نرخ تورم سالانه در 12 ماهه منتهی به شهریور، اظهار کرد: در شهریور امسال نرخ تورم 17.7 درصد بود و این میزان در مرداد امسال 19.8 درصد بوده است که کاهش 2.1 درصدی تورم در استان را نشان می‌دهد.

وی در خصوص نرخ تورم نقطه به نقطه با بیان اینکه این نرخ از مقایسه دو ماه یکسان در دو سال مختلف به دست می‌آید، اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی در مردادماه امسال 12.3 درصد بوده که این میزان در شهریور به 11.6 درصد رسید. این آمار کاهش 1.3 درصدی تورم نقطه به نقطه را در دو ماه اخیر نشان می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا