پزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرتغذيه

بهترین مواد غذایی برای تقویت ریه را بشناسید

بهترین مواد غذایی برای تقویت ریه را در این مطلب از میهن پست معرفی خواهیم کرد. این مواد در این روزها که بسیاری از مردم با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند از اهمیت بالایی برخورداراند.

تغذیه برای تقویت ریه یکی از عوالم سلامت سیستم تنفسی می‌باشد. ریه‌ها اصلی‌ترین اورگان بدن در سیستم تنفسی هستند و سلامتی آن‌ها یکی از ارکان سلامتی بدن ما خواهد بود. در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا تقویت سیستم تنفسی در کنار رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماند می‌تواند از راه‌های پیشگیری ابتلا به این ویروس باشد. در این بخش قصد داریم میوه ها و غذاهای مفید برای ریه را برای شما معرفی کنیم.

برای تقویت ریه چه بخوریم

ریه‌ها علاوه بر این که رکن اصلی سیستم تنفسی هستند، بخش بزرگی از سیستم ایمنی ما را نیز تشکیل می‌دهند. آلودگی‌ها و عفونت‌هایی که به وسیله میکروب‌ها به وجود می‌آیند، به وسیله‌ی مخاط داخل ریه جذب می‌شوند و به وسیله‌ی مویچه‌های نازک به سمت بالا حرکت می‌کنند و باعث می‌شوند ما سرفه کنیم یا آن‌ها را ببلعیم؛ عطسه نیز راه دیگری است که ریه‌ها از آن استفاده می‌کنند تا از عفونت و آلودگی، حتی قبل از این که این مهاجمین سینوس‌ها را رد کنند، خلاص شوند.

تقویت ریه

اما وای از آن روزی که این سیستم ایمنی مهم بدن خود دچار مشکل شده و مورد حمله قرار بگیرد که در این شرایط وضعیت خطرناک‌تر می‌شود. ریه سالم به این معنی است که تمام بافت‌ها و سلول‌های بدن، توسط خون غنی از اکسیژن تغذیه می‌شوند. یکی از روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن‌ها ریه‌های سالمی داشته باشید، پاکسازی و تقویت ریه به کمک تغذیه مناسب است.

برای سلامت ریه لطفا از مصرف سبزیجات غافل نشوید همچنین سیگار را کنار بگذارید و ورزش را شروع کنید، خوردن آب نیز تاثیر فوق العاده‌ای دارد. دقت داشته باشید؛ یک رژیم غذایی سالم سرمایه گذاری طولانی مدت برای داشتن یک سبک زندگی بهتر است. در ادامه با طرح چند موضوع به شما کمک می‌کنیم تا ریه‌های سالمی داشته باشید.

میوه ها و غذاهای مفید برای ریه

سوال‌هایی که درباره این موضوع مطرح این است که چه میوه ای برای درمان ریه مناسب است؟ و یا تقویت دستگاه تنفسی با خوراکی ممکن است یا خیر؟ در بالا اشاره شد که تغذیه به شدت در سلامت ریه‌ها و دستگاه تنفسی تاثیر دارد. در این بخش میوه ها و غذاهای مفید برای ریه جهت تقویت آن را معرفی می‌کنیم.

آب برای تقویت ریه

آب از بهترین مواد غذایی برای تقویت ریه است ریه‌های خشک مستعد تحریک هستند. هر روز باید سعی کنید بین شش تا هشت لیوان بنوشید.

ماهی پرچرب

به طور کلی خوردن غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می‌تواند به تقویت ریه‌ها و سلامت سیستم تنفسی کمک کند. ماهی پرچرب، انتخاب بسیار عالی به عنوان تغذیه مناسب برای تقویت ریه می‌باشد، زیرا حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۳ است که با سلامت ریه ارتباط دارند.

انواع سیب

سیب یک میوه مناسب برای افرادی است که خواهان ریه‌های سالم هستند. فلاونوئید، ویتامین E و C کمک می‌کنند که ریه‌ها به بهترین نحو ممکن کار کنند. سیب از تمام این مواد غنی است و کسانی که چندین بار در هفته سیب می‌خورند ریه‌های سالم تری دارند.

زردآلو برای سیستم تنفسی

زردآلو به دلیل داشتن ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، بتاکاروتن و لیکوپن با ریه‌های سالم ارتباط مستقیم دارد. تمام این ترکیبات آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کنند. زردآلو از خواص ضد آلرژی، ضد میکروب، ضد التهاب و ضد سرطان برخوردار است.

ماکیان

مرغ، بوقلمون و سایر مرغ‌های پرندگان کوچک می‌توانند به نفع ریه‌های شما باشند. یک رژیم غذایی سرشار از گوشت ماکیان نشان داده است که خطر سرطان ریه را به میزان ۱۰ درصد کاهش می‌دهد. برای کسب بیشترین فواید، مصرف نمونه های بدون هورمون را مد نظر قرار دهید.

تقویت ریه

مواد غذایی برای پاکسازی ریه:

مشکلات تنفسی مانند آسم، برونشیت، پنومونی و فیبروز کیستیک از جمله بیماری‌هایی است باید مراقب آن‌ها باشید. با انجام تمرینات منظم و عدم مصرف سیگار، بسیاری از مردم موفق به پیشگیری از این بیماری‌ها می‌شوند. به منظور موفقیت بیشتر، حفظ رژیم سالم امری مهم است.

به منظور بهبود و پاکسازی ریه، داشتن یک رژیم غذایی سالم مهم است. در این بخش ما برخی از بهترین مواد غذایی برای پاکسازی ریه معرفی می‌کنیم.

چای سبز برای پاکسازی ریه:

عصاره چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی برای حفظ سلامت قلب و عروق، محافظت در برابر سرطان‌های مختلف، بهبود عملکرد مغز و محافظت در برابر عفونت‌ها است. مطالعات نشان داده که نوشیدن چای سبز اثر مهارکننده بر روی سرطان ریه دارد. محققان چینی دریافتند که چای سبز به کاهش آسیب‌های ریه ناشی از سیگار کشیدن کمک می‌کند.
کلم

انواع کلم‌ نیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، کلروفیل و ایزوتیوسیانات به از بین بردن سموم از بدن کمک می‌کنند و خون را تصفیه می‌کنند. بهترین انتخاب برای پاکسازی ریه‍‌ها گل کلم، کلم، کلم بروکسل، بروکلی هستند.

سیر مفید برای ریه‌ها

سیر دارای خواص ضد التهابی همراه با سطح بالایی از آلیسین است. بنابراین به مبارزه با عفونت کمک کرده و التهاب را کاهش می‌دهد. این ماده در بهبود آسم هم نقش دارد و می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه کمک کند.

زنجبیل

مصرف زنجبیل به بهبود سیستم تنفسی و افزایش ایمنی بدن کمک می‌کند. زنجبیل یک پاک کننده طبیعی است که خواص ضد التهابی دارد. مصرف زنجبیل برای کاهش علائم آسم و سایر بیماری‌های تنفسی نیز مفید است.

آیا عسل برای ریه خوب است؟

یکی از خوراکی‌هایی که در مورد تاثیر آن بر روی سلامت ریه‌ها بحث زیادی وجود دارد، عسل است و سوالی که همیشه مطرح بوده این است که: ایا عسل برای ریه خوب است یا خیر؟

تقویت ریه

شواهد بسیاری بر این دلالت دارند که عسل دارویی قوی ضد سل ششی است که به همین دلیل نمی‌توان از خواصی که در این زمینه دارد، چشم پوشید. با این وصف می‌توان تایید کرد که عسل تقویت کننده ضروری برای افزایش پایداری تن در مقابل عفونت سلی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا