گوناگون

بهره‌برداری از 3 پروژه کشاورزی و دامداری در بشرویه

2341016 168به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،‌ صبح امروز پروژه احیا و مرمت قنات قاسم‌آباد روستای جوزردان و لوله‌گذاری یکی از قنات‌های بخش ارسک از جمله طرح‌های کشاورزی بود که به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار داشت: لوله‌گذاری قنات کلاته محمد رضا واقع در بخش ارسک از توابع بشرویه با حجم 921 متر و اعتباری بالغ بر 190 میلیون ریال از محل اعتبارات توسعه بخش کشاورزی اجرا شده است.

علی شفیعی متذکر شد:‌ هدف از اجرای این طرح افزایش راندمان آبیاری، مصرف بهینه آب کشاورزی و همچنین ذخیره‌سازی سفره‌های زیر زمینی است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه ادامه داد:‌ همچنین پروژه مرمت و احیای قنات قاسم‌آباد جوزردان از توابع بخش مرکزی شهرستان بشرویه با حجم 530 متر و اعتبار 460 میلیون ریال توسط بسیج سازندگی اجرا شده است.

شفیعی تاکید کرد:‌ مرمت و لوله‌گذاری قنوات با توجه به خشکسالی‌های پیاپی برای جلوگیری از هدر رفتن آب بسیار موثر بوده و به ازای هر یک کیلومتر معادل سه لیتر در مصرف آب صرفهِ‌جویی می‌شود.

بهره‌برداری از نخستین شرکت تعاونی پرورش شتر در بشرویه‌

در ادامه این مراسم نخستین شرکت تعاونی پرورش شتر در بشرویه با ظرفیت پرورش 150 نفر شتر به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت:‌این واحد به صورت نیمه صنعتی و در قالب شرکت تعاونی راه‌اندازی شده است.

شفیعی پرورش شتر را از شغل‌های بومی منطقه بشرویه خواند و افزود: این طرح در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع اجرا شده است و بیش از 284 میلیون ریال تسهیلات بانکی به آن اختصاص یافته است.

وی یادآور شد:‌ با راه‌اندازی این واحد برای دو نفر به صورت مستقیم و چهار نفر نیز غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

این مسئول تاکید کرد:‌ یکی از مهم‌ترین مشکلات واحد‌های پرورش شتر نزول قیمت گوشت شتر است و امیدواریم در آینده قیمت محصولات و فراورده‌های دامی و کشاورزی به نحوی تعیین شود که از بروز ضرر و زیان به فعالان در این عرصه جلوگیری شود.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا