گوناگون

بهره گیری از ظرفیت صنایع در توسعه هنر ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پلاشی صبح جمعه در حاشیه اجرای نمایش در جمع خبرنگاران بیان داشت: اگر قرار است مردم از تئاتر استقبال کنند، باید کار خوب به مردم ارائه شود و این امر نیز نیاز به فراهم کردن زمینه های آموزشی مناسب دارد.

وی با اشاره به اینکه در جنوب کرمان استعدادهای فراوان و علاقه مندان زیادی در رشته تئاتر وجود دارد که نیاز به آموزش های مناسب و اصولی دارند، افزود: تئاتر مادر همه هنرهاست، زیرا در تئاتر هنرمندان باید از موسیقی، نقاشی، هنرهای تجسمی، مسائل اجتماعی، فرهنگی و جامعه شناسی آگاهی داشته باشند.

این کارگردان تئاتر درخصوص وضعیت تئاتر شهرستان جیرفت گفت: چند سالی است که هنر تئاتر جیرفت در حال پیشرفت است و استعدادهای خوبی نیز کشف شده که پرورش این استعدادها نیاز به حمایت مسئولین دارد تا در آینده بتوانیم کارهای خوبی را در این شهرستان شاهد باشیم.

پلاشی، کمبود سالن نمایش را یکی از مشکلات شهرستان جیرفت عنوان کرد و ادامه داد: در این شهرستان یک سالن نمایش و یک پلاتو وجود دارد که جوابگوی نیاز هنرمندان نیست.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه استان کرمان دارای صنایع بزرگی است، انتظار می رود مسئولین در زمینه جذب اسپانسر از این صنایع برای ارتقاء جایگاه فرهنگ و هنر استان اقدام کنند.

این کارگردان تئاتر کمبود نویسنده و متون نمایشنامه را یکی دیگر از مشکلات تئاتر شهرستان جیرفت اعلام کرد و افزود: کسانی که وارد عرصه تئاتر می شوند بیشتر علاقه به بازیگری دارند و کمتر به سمت نویسندگی خصوصا نمایشنامه نویسیعلاقه نشان می دهند.

پلاشی در ادامه با اشاره به تاثیر مثبت برگزاری چنین جشنواره هایی در ارتقاء جایگاه هنر گفت: وقتی قرار است جشنواره ای برگزار شود و هنرمندان در آن شرکت کنند، صد در صد تلاش بیشتری برای تولید کارهای بهتر و فاخرتر صورت می گیرد که این سبب ارتقاء این هنر خواهد شد.

پلاشی در پایان خواهان حمایت مادی و معنوی بیشتر مسئولان از هنر تئاتر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا