گوناگون

به اندازه شکلات بخورید تا دیر‌تر پیر شوید

مصرف شکلات‌های متنوع می‌تواند موجب تشدید بیماری‌های قلبی شود اما با مصرف به اندازه می‌توان تا حدود زیادی جلوی این مشکلات را گرفت.

مهشید محمدی زادگان کار‌شناس و مشاور تغذیه در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: شکلات دارای مادهٔ آنتی اکسیدان به نام فلاونوئید است که سلول‌های بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و روند پیر شدن سلول‌ها را به تاخیر می‌اندازد و در نتیجه از بروز بیماری‌هایی چون سرطان، دیابت و بیماری‌های قندی پیش گیری می‌کند.

وی افزود: مصرف کاکائو و شکلات تلخ بالا‌تر از شکلات‌های معمولی است و مقدار آنتی اکسیدان آن هم بالا‌تر است مصرف شکلات تلخ نسبت به شکلات ترکیبی بیشتر توصیه می‌شود چرا که شکلات‌های ترکیبی دارای قند، چربی، و افزونی‌هایی هستند.

شایان ذکر است: افرادی که رژیم‌های کاهش وزن دارند باید بدانند که مصرف شکلات تلخ در برنامهٔ غذایی آن‌ها آزاد نیست چرا که حاوی مقدار چربی بالایی است و کالری بالایی به بدن می‌رساند.

این کار‌شناس تغذیه اظهار داشت: مطالعات نشان داده که شکلات دارای خاصیت ضد انعقادی خون است و این اثر ضد انعقادی بعد از گذشت دو ساعت از مصرف آن بر بدن نمایان می‌شود.

 وی در پایان گفت: شکلات باعث احساس شادی و نشاط در افراد می‌شود مصرف شکلات شیری، سفید یا نوشیدن شیر کاکائو اثرات مفید شکلات را ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا