گوناگون

بوشهر می‌تواند قطب شکوفایی در حوزه خلیج فارس باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر سه شنبه در نشست با نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و اعضای شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر اظهار داشت: توسعه فرهنگی یکی از نیازهای دانشگاه‌ها است و باید فرهنگ دینی و ولایی در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

وی علم و فناوری را به عنوان پیشنیاز هر گونه توسعه و پیشرفت ذکر کرد و ادامه داد: برای اینکه یک سرزمین برواند به توسعه و پیشرفت برسد باید در عرصه علم و فناوری قدم برداشته و با مدیریت دانش‌بنیان و شناخت زوایای سرزمین و استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان حرکت کند و مدیریت توانمند از نیازهای ضروری است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر برای توسعه و پیشرفت پایدار، خاطرنشان ساخت: باید در زمینه توسعه زیرساختی حوزوی و دانشگاهی استان بوشهر با توان بالایی کار شود.

لزوم طراحی نهضت احیای اندیشه‌ تحول دانش بنیان با نگاه فرهنگ دینی

وی بر لزوم تلاش برای شناخت ظرفیت‌های استان بوشهر برای توسعه و پیشرفت تاکید کرد و افزود: استان بوشهر با مدیریت دانش بنیانی و بازتولید پروژه های نوین و فوق روز به عنوان آلبوم توسعه و پیشرفت ایران شناخته خواهد شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری به نقش بسیار مهم منابع انسانی در توسعه و پیشرفت اشاره کرد و بیان داشت: بخش عظیمی از این نیروی انسانی در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها تولید می‌شود و بنابراین باید زیرساختی حوزوی و دانشگاهی استان بوشهر به خوبی تقویت شود.

وی خواستار پرهیز از کوتاه‌بینی و معطل‌کردن کارها در زمینه توسعه زیرساخت‌های این بخش شد و تصریح کرد: نهضت احیای اندیشه‌ تحول دانش بنیان با نگاه فرهنگ دینی باید در استان بوشهر طراحی شود.

شرایط فیزیکی و تجهیزات درونی همه مراکز دانشگاهی استان باید پیشرفت کند

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر می‌تواند قطب شکوفایی پیشرفت در حوزه خلیج فارس باشد، اضافه کرد: اولین قدم برای توسعه دانشگاه‌ها و دستیابی به اهداف مورد نظر، توسعه زیرساختی است که باید دانشگاه‌ها به تجهیزات روز مجهز شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما باید در ابعاد مختلف شرایط یک دانشگاه بین‌المللی و مجهز را داشته باشند، ادامه داد: شرایط فیزیکی و تجهیزات درونی همه مراکز دانشگاهی استان باید پیشرفت کند و به استانداردها مناسبی برسد.

آیت‌الله صفایی بوشهری همچنین خواستار استفاده از اساتید توانمند در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: اساتید هم در ارائه اموزش های علمی به دانشجویان نقش دارند و هم بر شخصیت دانشجویان اثرگذارند که باید اساتید با شاخص‌های ممتاز در دانشگاه‌ها استفاده شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا