گوناگون

بکارگیری 15 هزار پلیس افتخاری در 15 استان کشور

81209127 5774428

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار «محمدتقی عصار» روز شنبه در نشست خبری افزود: 15 هزار پلیس افتخاری به موجب قانون مقررات استخدامی نیروی انتظامی در استان های مازندران، اصفهان، کرمان، سیستان وبلوچستان، فارس، آذربایجان شرقی و غربی، فرماندهی انتظامی غرب و شرق تهران، البرز، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، خوزستان و همچنین در پلیس های فتا فرمانده یگان های ویژه و فرمانده مرزبانی بکارگیری شده اند.

وی ادامه داد: پلیس افتخاری افرادی هستند که به شکل داوطلبانه به کمک نیروی انتظامی در همه ابعاد می شتابند و توقع داریم تا در ماموریت ها بسیار گسترده، فعالیت داشته باشند.

عصار با بیان اینکه در ابتدای اجرای این طرح هستیم، گفت: در این طرح به شکل نمونه و آزمایشی از امکانات موجود پلیس استفاده می شود تا در آینده فراگیر و گسترده شود.

وی با بیان اینکه از پلیس افتخاری در بخش های پیشگیری انتظامی استفاده می شود، افزود: چنانچه در گشت های نیروی انتظامی دو مامور از ناجا حضور داشته باشد، از پلیس افتخاری نیز در بخش پیشگیری از جرم استفاده خواهد شد.

** پلیس های افتخاری 10 برابر می شوند

عصار با بیان اینکه تعداد پلیس های افتخاری در آینده به 10 برابر افزایش خواهد یافت، گفت: این افراد به شکل پاره وقت در ماموریت های خاص حضور خواهند داشت و همه آحاد مردم اعم از نوجوانان و حتی بازنشستگان در سایر نهادها و وزارتخانه ها می توانند در این طرح شرکت کنند.

معاون نیروی انسانی ناجا در مورد حقوق و مزایای پلیس افتخاری افزود: به این افراد به نوعی پاداش داده می شود و حقوق ماهیانه ثابت و مستمر ندارند.

عصار با اشاره به اینکه پلیس افتخاری از تمام تجهیزات، امکانات و اختیارات سایر کارکنان نیروی انتظامی برخوردار هستند، گفت: حتی از پلیس افتخاری در طرح سالم سازی دریا استفاده می شود و در صورتیکه مجرمی را دیدند، اختیار دستگیری وی را دارند.

ادامه دارد…

اجتمام(3) ** 9105 ** س.ق ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا