گوناگون

بیش ازهفت میلیارد ریال به روستای شیخ شبان شهرستان بن اختصاص یافت

81237561 5823273

به گزارش ایرنا، ˈقاسم سلیمانی دشتکیˈ روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات روستای شیخ شبان از توابع شهرستان بن افزود: از این مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای تأمین آب آشامیدنی، 700 میلیون ریال برای بهبود راه ها، سه میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز و یک میلیارد ریال به دهیاری روستای شیخ شبان اختصاص یافته است.

وی اجرای آب رسانی به زمین های کشاورزی روستاهای شیخ شبان، لارک و حیدری را نیازمند 120 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد و اظهار داشت: این طرح به صورت ویژه از طریق ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بروز برخی مشکلات برای مردم روستای شیخ شبان به علت واقع شدن در محدوده منطقه حفاظت شده شیدا گفت: پیشنهاد اصلاح مرز جغرافیایی این محدوده به سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال می شود.

وی از فعالیت 400 استاد خاتم کار در روستای شیخ شبان به عنوان یک فرصت مناسب برای رونق اقتصادی این روستا یاد کرد و افزود: این روستا مصوبه کشوری برای اجرای خوشه صنعتی خاتم را دریافت کرده است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: بایستی با تشکیل تعاونی و احداث یک کارگاه ویژه خاتم کاری در روستای شیخ شبان، سود حاصل از تولید این صنعت دستی به جیب خاتم کاران این روستا برود.

روستای شیخ شبان از توابع شهرستان بن قطب صنعت خاتم کاری در استان است و در فاصله حدود 35 کیلومتری مرکز چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

7363/558/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا