گوناگون

بیش از 200 هکتار از اراضی کشاورزی دیم خلخال آبی می شود

81198608 5756397

رسول انام پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه های احداث استخر معیشتی در روستای درو در بخش شاهرود و پروژه پایاب سد نساز در بخش خورش رستم خلخال اجرا شده و آب کافی برای توسعه و کشت محصولات کشاورزی در این مناطق تامین می شود.

وی گفت: عملیات اجرایی استخر معیشتی روستای درو با ظرفیت 100 هزار متر مکعب با صرف اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال هفته دولت امسال بهره برداری می شود.

وی افزود: سد خاکی روستای نساز نیز با صرف اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 500 میلیون ریال در سال گذشته آغاز شده و با تکمیل پروژه پایاب و شبکه آبیاری این سد راندمان محصولات کشاورزی افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: هفت مورد احداث استخر معیشتی کوچک و بزرگ در مناطق مختلف این شهرستان توسط جهاد کشاورزی خلخال در حال اجرا است و با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها سطح قابل توجهی از اراضی دیم کشاورزی خلخال تبدیل به آبی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: از 300 میلیون متر مکعب آب تولیدی سالانه در شهرستان خلخال تنها 75 میلیون متر مکعب مورد استفاده بخش کشاورزی و باغی قرار گرفته و 225 میلیون متر مکعب آب بدون استفاده از دسترس منطقه خارج و وارد رودخانه بزرگ قزل اوزن می شود.

وی افزود: با توجه به وجود اراضی مستعد کشاورزی در خلخال به همراه بهره مندی این شهرستان از شرایط جغرافیایی مناسب برای تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی در صورت برنامه ریزی برای استفاده از این حجم آب زمینه کافی برای تولید سالانه 225 هزار تن محصول در خلخال ایجاد و زمینه اشتغال بخشی از بیکاران شهرستان نیز در این بخش فراهم

خواهد شد.

شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

7119/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا