گوناگون

تأکید رئیس شورای شهر کرج بر ضرورت ساماندهی بافت‌های فرسوده این کلان‌شهر

رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر ضرورت ساماندهی بافت‌های فرسوده کلان‌شهر کرج گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده کرج به صورت جدی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی البرز،«محمود دادگو»، امروز(یکشنبه ششم مهرماه)، در جلسه‌ی ستاد رفع بافت‌های فرسوده شهرستان کرج، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در راستای برطرف کردن بافت‌های فرسوده در این شهرستان انجام داد، شناسایی این مناطق و فرهنگ‌سازی‌های لازم برای همکاری ساکنان این گونه منازل با مسئولان است.

وی افزود: اصلاح و رفع بافت‌های فرسوده در این شهرستان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود، چون این منازل به علت عدم استحکام و استانداردهای لازم با کوچک‌ترین حادثه‌ای تخریب شده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به اهالی آن وارد می‌کند.

این مقام مسئول با بیان این‌که بافت‌های فرسوده در طرح تفصیلی تعریف شده نیست،‌ گفت: اصلاح و احیای بافت‌های فرسوده شهری بر اساس ضوابط طرح تفصیلی قابل ساماندهی نیست و باید برای ساماندهی این مهم در مقیاس فراتر از طرح تفصیلی، طرحی ویژه برای بهسازی آن تهیه شود.

دادگو با اشاره به رشد غیرمجاز سکونت‌گاه‌های حومه شهرستان کرج افزود: در شهرستان کرج و حومه بعلت برخی ضعف نظارت‌ها در حوزه‌ی مدیریت شهری در گذشته، شاهد رشد سکونت‌گاه‌های غیررسمی هستیم که به‌لحاظ ایمنی و قواعد تعریف شده شهری ناپایدار است و در زمان وقوع حوادث طبیعی چنین سکونت‌گاه‌هایی ناپایدار و غیرقابل اعتبار هستند.

رئیس شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: حذف پارکینگ، رعایت نشدن استحکام بنا، ایجاد طبقات مازاد میراثی از گذشته است که وظایف ما را در این زمینه سنگین‌تر کرده است و باید برنامه‌ریزی‌های جامعی برای برطرف کردن این معضلات در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا