گوناگون

تائید قائم مقام درمان اصفهان بر تعطیلی بخش زایمان بیمارستان سعدی و انکارمدیرعامل این بیمارستان

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته با تماس تلفنی برخی از همراهان بیمارانی که به بیمارستان سعدی اصفهان مراجعه کرده بودند اما نتوانسته بودند برای زایمان دراین بیمارستان بستری شوند، با خبرگزاری مهر، مطلع شدیم بخش زایمان این بیمارستان به دلیل عفونت تعطیل شده است.

شهره طاهری در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: خواهر من که به دلیل زایمان قرار بود در بیمارستان سعدی بستری شود اکنون که در ماه نهم قرار دارد پزشک وی اعلام کرد که به خاطر عفونت در بخش زایمان امکان زایمان در این بیمارستان نیست و باید به بیمارستان مهرگان یا بیمارستان شریعتی مراجعه کنند.

در این ارتباط تماس تلفنی با مدیر عامل بیمارستان سعدی اصفهان داشتیم که ناز آفرین عبد المحمدی پس از مطلع شدن از سوژه خبری با اعلام اینکه در موقعیت است که نمی تواند پاسخگو باشد ، مصاحبه را در حالی به نیم ساعت دیگر موکول کرد که با گذشت دو روز از آخرین تماس دیگر جوابگوی این خبرگزاری نبود.

بدنبال پیگیری این موضوع تماس های زیادی با بیمارستان سعدی گرفته شد اما باز این اقدام خبرنگار به نتیجه نرسید.

در همین ارتباط شاهد گفتگوی مدیر داخلی بیمارستان سعدی اصفهان با یکی از رسانه های اصفهان شدیم که در این خبرگزاری وی تعمیرات بیمارستان را علت تعطیلی بیمارستان عنوان کرده است.

عبدالحمیدی به این خبرگزاری اعلام کرد: علت اصلي ارجاع بيماران به ديگر بيمارستان‌هاي استان تعميرات اين بيمارستان است.

IMG11314213

 

وی اظهارداشت: مدتي است كه مشغول تعميرات و گسترش در بخش كودكان و زايمان اين بيمارستان هستيم، نامه آن هم در معاونت درمان موجود است و با مجوزي كه از اين دانشگاه گرفته‌ايم اقدام به انجام اين كار كرده‌ايم.

مدیر داخلی بیمارستان سعدی اصفهان افزود: تاكنون هيچ گونه عفونتي در اين بيمارستان شايع نشده است و آنچه گفته مي‌شود تنها حدس و گمان مردم است، به زودي تعميرات ساختمان به اتمام رسيده كه آن را در يك اعلان عمومي به گوش مردم مي‌رسانيم.

البته گفته های مدیر داخلی بیمارستان سعدی اصفهان در صورتی است که طی تماس خبرنگار مهر با قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام شد: فعالیت های بیمارستان سعدی اصفهان در بخش زایمان به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم محدود سازی شده است.

حمیدرضا طلوعی به خبرنگار مهر گفت: تا زمانیکه استانداردهای لازم در این بخش فراهم نشود اجازه فعالیت و انجام عمل زایمان و سزارین به آنها داده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: طی بازرسی های محسوس و نامحسوس که از این بیمارستان داشتیم رعایت نکردن استانداردهای لازم در بیمارستان سعدی بر بازرسین معاونت درمان اصفهان محرز و مشخص شد و بلافاصله اقدام به تعطیلی این بخش کردیم.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: هم اکنون این بخش در حال تعمیر و بازسازی است و در صورت تائید استانداردهای لازم بیمارستان می تواند مانند سابق در حوزه زایمان نیز فعالیت کنند.

 

IMG11304741

بیمارستان سعدی اصفهان که سالهاست ید طولایی در حوزه زایمان دارد و افراد بسیاری علی رغم تعرفه های بالا و دریافت زیرمیزی های کلان از بیماران به هنگام عمل سزارین در این بیمارستان، در برخی اوقات به توصیه پزشک خود یا در مواقع نیز پزشکان وابسته به بیمارستان با ترساندن بیماران که نوزاد شما در معرض فلان بیماری است و تنها این دستگاه یا تجهیزات در بیمارستان سعدی وجود دارد، مادر ترغیب به زایمان در بیمارستان می شود.

بیمارستان سعدی در سال 1354 هجری شمسی با همت گروهی از مجرب ترین اطبای اصفهان با زیربنای 2 هزار و 253 مترمربع تأسیس و در سال 1362 مورد بهره برداری قرارگرفت.

این مساحت بعدا تا حدود 7000 مترمربع ارتقاء یافت. درسال 1362  بیمارستان دارای بخشهای  جراحی، داخلی، مامایی ، نوزادان ، سی سی یو و اورژانس بود که در طول مدت فعالیت این مرکز بخش های آنژیوگرافی ،اتاق عمل جراحی قلب باز ، ICU قلب،NICU، پلی کلینیک تخصصی، آندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی ،تست ورزش ،سونوگرافی ، سی تی اسکن ، رادیولوژی ، آزمایشگاه تشخیص طبی وپاتولوژی ،مشاوره تغذیه و رژیم درمانی، بانک خون ، داروخانه و فیزیوتراپی به سایر واحدها  اضافه شد.

پلی کلینیک بیمارستان سعدی شامل درمانگاه های تخصصی اورولوژی ، داخلی، گوارش ،جراحی، کلینیک تنظیم خانواده ، قلب و عروق، اورتوپدی ،گوش وحلق و بینی،کودکان، آسموآلرژی، جراحی عمومی ، اعصاب و روان، پیشگیری و سلامت خانواده ، پوست و پیشگیری از بیماری ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا