Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

شناخت تاریخچه منظومه شمسی آغاز دو مأموریت فضایی ناسا + ویدیو

شناخت تاریخچه منظومه شمسی در حالی آغاز دو مأموریت فضایی ناسا است که این اتفاق به نوبه خود رویدادی عجیبی به نظر می رسد چرا که حتی این اتفاق ده میلیون سال پس از تشکیل این منظومه عظیم شروع شده است. این مأموریت ها که Lucy و Psyche  نام دارند در سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد. برای مشاهده  توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

آغاز حیات به واکنش بین هلیوم و هیدروژن موجود در خورشید برمی گردد یعنی حدود ده میلیون سال قبل؛ ناسا اینک به دنبال پی بردن به تاریخچه منظومه شمسی است و برای این کار دو مأموریت را شروع کرده است . در این مأموریت ها قرار است مدار مشتری و سیارک های تروجان مورد تحقیق و بررسی دقیق قرار گیرد .

تاریخچه منظومه شمسیLucy فضا پیمای رباتیکی است که ناسا برای رسیدن به موفقیت هایی نظیر موفقیت های  فضا پیمای مشهور افق های نو آن را آماده کرده است این فضا پیما با توجه به پیش بینی های انجام شده قرار است در سال ۲۰۲۱ مأموریت خود را آغاز کند . Psyche نیز در ادامه و پس از آغاز به کار Lucy در سال ۲۰۲۳ رهسپار سیارک فلزی عظیمی که تنها از آهن و نیکل ساخته شده است ، خواهد شد . این سیارک ۱۶ Psyche نام دارد و نام این ماموریت هم برگرفته از همین نام است .

جالب است بدانید در اختر شناسی تروجان یک ریز سیاره یا یک ماه طبیعی است که مداری مشترک با یک سیاره و یا یک ماه بزرگ‌ تر دارد اما با آن برخورد نمی‌ کند.در واقع تروجان سیارک هایی هستند که دارای مدار مشترک با سیاره مشتری بوده ودر زاویه ۶۰ درجه از دید خورشید در جلو یا عقب سیاره مشتری در یک مکان ثابت نسبت به مشتری و خورشید نقاط لاگرانژی حول خورشید می چرخند . تاکنون حدود ۲۰۰ سیارک تروجان کشف شده است .

منبع    engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا