Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

طوفان های خورشیدی چگونه بار الکتریکی زمین را تخلیه می کنند ؟

اگر چه شاید تصور بر این باشد که طوفان‌ های خورشیدی قدرتمند موجب افزایش بار الکتریکی در اتمسفر قطب‌های کره زمین می شوند. در حال حاضر محققان دریافتند طوفان‌های خورشیدی دقیقا برعکس عمل می‌کنند و موجب تخلیه بار الکتریکی زمین می‌شوند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

طوفان‌ های خورشیدی در واقع بر روی یون زمین در عرض جغرافیایی شمالی تاثیر گذاشته و این تاثیرات بر گرینلند در شبکه جهانی سیستم‌ های هدایتی ماهواره‌ ای، GNSS ایستگاه ژئومغناطیس و دیگر منابع ثبت شده و در این میان آتیلا کومجاتی از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنای کالیفرنیا نرم‌ افزاری برای پردازش داده‌های GNSS ارائه کرده است.

این محقق در خصوص طوفان‌ های خورشیدی و چگونگی تخلیه با الکتریکی زمین می گوید :

طوفان‌های خورشیدی شامل فوران خورشید در تاج‌ است که توده‌ای از ذرات باردار الکتریکی را در فضا پرتاب می‌کند و موجب اختلال میدان مغناطیسی بین سیارات در منظومه شمسی می‌شود و علت دقیق تخلیه بار الکتریکی مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد الکترون‌ها در ترکیب با یون‌های مثبت الکترون اضافی ایجاد نمی‌کنند. این عملکرد موجب توزیع مجدد الکترون‌ها، جابجایی و فشار نه فقط افقی بلکه عمودی نیز می‌شوند.

طوفان های خورشیدی
برای مشاهده تصویر متحرک طوفان خورشیدی کمی کوشا باشید

این نتایج به درک چگونگی تاثیر طوفان‌های خورشیدی بر زمین و بهبود ارتباطات رادیویی و سیستم‌های هدایتی در نواحی قطبی کمک خواهد کرد که البته این تحقیق توسط محققان دانمارکی ، آمریکایی و کانادایی انجام شده است.

منبع  nasa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا