گوناگون

تاکید بر لزوم تسریع در "برداشت از میادین مشترک" با صرف منابع مالی/ضرورت بکارگیری "تجهیزات داخلی" در پروژه های ملی

2309285 152حسین امیری خامکانی، درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر لزوم حمایت از سازندگان داخلی به ویژه در صنعت نفت و گاز اظهار داشت: با حمایت از دانش و توان بالای سازندگان داخلی و فعالان  صنعت نفت می‌توان بیشتر از گذشته در مسیر پیشرفت کشور گام مهمی برداشت.
 
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی که تحریم‌های غرب علیه کشورمان تشدید شده است با رسیدن به استقلال اقتصادی می‌توانیم در این مسیر قدرتمندانه حرکت کنیم.
 
امیری خامکانی اقتصاد مقاومتی را راهکار مقابله قدرتمندانه با تحریم‌ها دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای خود‌کفایی در تمام عرصه‌های کشور است که با اتکا به تولیدات داخلی و با تامین نیاز بخش‌های مختلف می‌توانیم در مقابل تحریم‌ها مقتدرانه ایستادگی کنیم.
 
امیری خامکانی با تاکید بر لزوم تسریع در برداشت از میادین مشترک با توجه به اقدامات اخیر چین در این میادین اظهار داشت: در قانون برنامه و بودجه همواره بر سرمایه گذاری در صنایع بالادست نفت وگاز و بالاخص میادین مشترک تاکید شده است.
 
وی افزود: چنانچه سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز صورت می‌گیرد در اختصاص منابع ابتدا باید سرمایه خارجی، منابع داخلی نفت، سهم ۱۴/۵درصدی صادرات نفت و یا فروش نفت به پالایشگاه‌های داخل کشور، اوراق مشارکت، خطوط اعتباری بانک مرکزی و مجامع بین المللی به میادین مشترک اختصاص یابد.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری و اولویت بندی دولت در برداشت نفت و گاز باید به نحوی باشد که منابع کشور به طرف مقابل نفوذ نکند و در این راستا فازهای پارس جنوبی باید در صدر اولویت بندی باشد چرا که قطر سال‌ها پیش برداشت را شروع کرده و سرمایه گذاری‌های کلان در این زمینه انجام داده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا