گوناگون

تاکید فانی بر حمایت جدی از ورزش دانش‌آموزی

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید ویژه بر حمایت از ورزش دانش‌آموزی گفت: قصد داریم با حمایت ویژه از این بخش شاهد رشد و شکوفایی ورزش دانش‌آموزی در مسابقه‌های بین‌المللی و همچنین پشتوانه‌سازی برای ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ایران باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی‌اصغر فانی در مراسم تجلیل از تیم فوتسال دانش‌آموزی ایران که موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی جهان در ایتالیا شد طی سخنانی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران و عوامل این تیم برای کسب موفقیت بزرگ اظهار کرد: این تنها شروعی برای موفقیت‌های بیشتر در آینده خواهد بود و بسیار خوشحالم که تیم فوتسال دانش‌آموزی ایران موفق به کسب این عنوان در جهان شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نزدیک به 33 هزار دبیر ورزشی در سراسر کشور داریم، اظهار کرد: دبیران ورزشی سرمایه‌های بزرگی هستند که دیده نمی‌شوند اما امیدوارم دوره جدید شاهد قدردانی بیشتری از آنها باشیم تا زمینه رشد بیشتر ورزش دانش‌آموزی فراهم شود. تربیت بدنی در آموزش و پرورش صرفا معطوف به تربیت بدنی و ورزش نیست بلکه باید شاهد رشد روزافزون دانش‌آموزان در زمینه‌های اخلاقی و اجتماعی در کنار ورزش باشیم.

وی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تعلیم و تربیت 12.5 میلیون دانش‌آموز سراسر کشور نیست و لازم است که وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دیگر نیز به کمک ما بیایند. خوشبختانه در سه چهار روز گذشته تفاهم‌نامه بسیار خوبی را با وزارت ورزش و جوانان امضا کردیم که حدود 4 ماه طول کشید تا بتوانیم به مفاد این تفاهم‌نامه برسیم. مطمئنا این تفاهم‌نامه به ما کمک می‌کند که از همکاری‌های یکدیگر بیشتر بهره‌مند شویم. ما از امکانات وزارت ورزش و جوانان بیشتر استفاده خواهیم کرد و آنها نیز از توانمندی‌های آموزش و پرورش استفاده بیشتری می‌کنند. مطمئنا این تفاهمنامه می‌تواند در امر استعدادیابی و استقرار کامل فدراسیون‌ ورزش‌های دانش‌آموزی نقش بیشتری ایفا کند و شاهد رشد ورزش دانش‌اموزی و به تبع آن پشتوانه‌سازی برای ورزش قهرمانی ایران باشیم.

فانی خاطرنشان کرد: یکی از بندهای این تفاهم‌نامه این بود که در کتاب‌های درسی توجه بیشتری به تربیت بدنی و پس از آن توسعه و رشد ورزش دانش‌آموزی باشیم و ان‌شاءالله در آینده با استعدادیابی و تقویت مدارس تخصصی ورزشی پشتوانه‌سازی خوبی برای ورزش قهرمانی در ایران برداشته خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان از مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خواست چه در سطح ستادی و چه در سطح استان‌ها و مناطق زمینه‌ی توسعه فعالیت‌های ورزشی مدارس را فراهم کند تا در آینده پیروزی‌های بیشتری را برای ورزش دانش‌آموزی شاهد باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا