گوناگون

تا پایان سال 94 مساله ˈزیرمیزیˈ ریشه کن خواهد شد

81215780 5786268

به گزارش ایرنا، ˈابوالفضل ایرانی خواهˈ عصر چهارشنبه در دیدار با آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید اظهار کرد: در مراکز بهداشتی دولتی استان قم، مساله ˈزیرمیزیˈ نزدیک به صفر شده است، هر چند هنوز برخی روابط نادرست میان پزشک و بیمار وجود دارد و بازرسان علوم پزشکی همه موارد را بررسی قرار می کنند و اگر مشکلی وجود داشته باشد مبلغ غیرقانونی پرداختی را به بیمار باز می گردانند.

وی افزود: در مراکز غیردولتی هنوز به صورت فعال به این مساله ورود پیدا نکرده ایم اما لازم است مراکز خیریه و خصوصی نیز همکاری های لازم را در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: ˈطرح تحول نظام سلامتˈ از نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال در سراسر کشور عملیاتی شد.

وی گفت: مرحله اول این طرح با هدف کاهش هزینه های کمرشکن پرداختی توسط بیماران و اصلاح رابطه های نادرست پولی بین پزشک و بیمار با همت دولت بویژه وزارت بهداشت که توانست حاکمیت را متقاعد کند سلامت اولویت بالایی دارد و برای رفع اینگونه مشکلات این طرح اجر ایی شد.

ایرانی خواه اظهار کرد: در یک ماه و نیم اخیر که این طرح اجرا شده است حدود 50 میلیارد ریال توسط دولت برای اجرای آن در استان قم هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مردم هم از اجرای این طرح خوشحال هستند، خاطرنشان کرد: پیش از اجرای این طرح؛ دغدغه های مالی موجب شده بود برخی بیمارهای خود را نزد پزشک نبرند و این موضوع در مورد جراحی های سنگین بیشتر رایج بود.

وی اظهار کرد: جراحی هایی که حدود 150 میلیون ریال هزینه داشت با اجرای این طرح، هزینه آن به کمتر از 10 میلیون ریال کاهش یافته و برای مناطق روستایی و عشایری حتی از این هم کمتر است.

ایرانی خواه با اشاره به هماهنگی میان مسوولان مختلف در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد: در این طرح در مراکز دولتی همه خدمات مورد نیاز بیمار در همان مرکز دولتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود پزشک در روستاها، خدمات خوبی ارائه نمی شد، خاطرنشان کرد: در طرح تحول نظام سلامت، این امر هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی در مورد مشکلات حوزه سلامت در استان قم اظهار کرد: پس از سفر وزیر بهداشت به این استان؛ سیاست هایی اتخاذ شده است که بزودی برای جبران عقب ماندگی های قم در حوزه سلامت اقدام شود و در اولین گام، قرار است بیمارستان های نیمه تمام قم از جمله بیمارستان فرقانی و بیمارستانی در نیروگاه تکمیل شوند.

ایرانی خواه اعلام کرد: قرار است بیمارستانی 800 تختخوابی هم در یکی از مناطق شهر قم ساخته شود و تفاهم نامه کلی این طرح بزرگ که جزو کارهای کشوری می باشد نیز امضا شده است.

وی با بیان اینکه قم از نظر مکان های آموزشی در حوزه بهداشت و درمان در مضیقه قرار دارد، گفت: درصدد هستیم این مشکل را هم رفع کنیم و برای این امر به کمک های افراد خیر و نیکوکار نیازمند هستیم.

ایرانی خواه خاطرنشان کرد: دانشگاه هم نوعی مدرسه است از اینرو از مراجع عظام تقلید و حضرت عالی می خواهیم توصیه هایی را در این زمینه به افراد خیر داشته باشید.

وی با بیان اینکه جمعیت غیرثابت استان قم از بسیاری استان های دیگر بیشتر است اما امکانات بهداشتی کمتری نسبت به آنان دارد، گفت: امیدوار هستیم در چند سال آینده بتوانیم عمده این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم خاطرنشان کرد: زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت رایگان شده و همین امر سبب شده است سه درصد به میزان زایمان طبیعی افزوده شود. ک/2

7406/ 380/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا