گوناگون

تجهيز و تكميل اورژانس بيمارستان گلپايگان چشم انتظار خيرين

به گزارش خبرنگار مهر، در همايش تجليل از خيرين در حوزه سلامت شهرستان كه عصر پنجشنبه در تالار انديشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گلپايگان برگزار شد، ناصر رستمي با بيان اينكه خودمراقبتي گام نخست تأمين سلامت است، اظهار داشت: اين همايش به پاسداشت تجليل از خيرين و نيكوكاران پاك سرشتي است كه در عمل خير پيشرو بوده و با دنبال كردن اهداف بلند انساني دنيا و آخرت خود را تأمين مي کنند.

وی با بيان عملكرد 20 سال گذشته خيرين در حوزه سلامت به اقدامات انجام گرفته از سوي آنان پرداخت و افزود: وجود ساختمان بخش CCU، ICU، سي تي اسكن، ساخت پايگاه بهداشتي مهندس پيمان تاجداري، اهداي دو دستگاه آمبولانس، دستگاه هاي ليزر چشم پزشكي، راديولوژي، CR، كلونوسكوپ، مانيتورينگ، الكترو، مانيتورينگ پرتابل، هولتر مانيتورينگ، الكتروشوك، تلويزيون، يخچال، كولر گازي و آبي، كپسول اكسيژن، كامپيوتر، ويلچر، شيردوش برقي و 56 عدد تخت بستري بيمار، كمك نقدي به بيماران سرطاني و … از جمله كمك ها و اقدامات خيرين والامقام در بخش سلامت بوده است.

رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان گلپايگان با بيان اينكه انجمن خيرين بهداشت و درمان گلپايگان با حضور جمعي از خيرين در سال 89 با هدف جلب و جذب خيرين در راستاي نيازهاي واقعي شكل گرفت، افزود: هم اكنون با كسب مجوز از ابتداي سال 92 با تشكيل هيئت مديره به تعداد 22 نفر تا امروز حدود 240 ميليون ريال كمك هاي نقدي و دو قطعه زمين اهدايي و مبلغ 300 ميليون ريال اهدايي از جمله اقدامات اين مجمع بوده است.

وي با اشاره به اولويت هاي مهم بهداشت و درمان گلپايگان به تكميل و تجهيز ساختمان اورژانس بيمارستان امام حسين (ع) با اعتباري بالغ بر 900 ميليون تومان پرداخت و بيان داشت: تجهيز اين ساختمان از نيازهاي مهم و اساسي محسوب مي شود و از خيرين انتظار مي رود به منظور رفع اين معضل نهايت همكاري و همدلي را با اين مجمع داشته باشند.

رستمي در پايان با تقدير از خيرين يادآور شد: در تخصيص اعتبار تملك دارايي شهرستان پيش بيني مبلغ 500 ميليون تومان براي تكميل و تجهيز اورژانس بيمارستان امام حسين (ع) در نظر گرفته شده است.

 امروز بحث اورژانس گلپايگان يك مشكل جدي است

در ادامه اين همايش نماينده مردم گلپایگان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بحث نيكوكاري و كمك به هم نوع، هم در آداب و رسوم اين سرزمين نهفته بوده و هم با ورود مكتب اسلام اين حركت پررنگ تر شده است، اظهار داشت: قطعاً در كنار هم قرار گرفتن اين دو خصلت نتيجه و خروجي پررنگ و پراهميتي خواهد داشت.

سيدمحمدحسين ميرمحمدي تصريح كرد: در عرصه سلامت موضوعي كه بايد بيشتر به آن عنايت شود، پيشگيري است و لذا ضرورت تمركز خيرين در حوزه پيشگيري امري مهم محسوب شده و وظيفه مسئولين شبكه بهداشت و درمان را جهت برنامه ريزي در اين راستا مضاعف مي كند.

وي با بيان اينكه خيرين با شناسايي خيرين جديد جهت دهي امور خير را ساماندهي نمايند، افزود: امروز بحث اورژانس گلپايگان يك مشكل جدي است، در پايان سال گذشته مبلغ 250 ميليون تومان اعتبار براي تأمين بخشي از اعتبارات مورد نياز اين مكان تخصيص يافته است و انتظار داريم با همراهي و مساعدت خيرين بزرگوار امسال بتوانيم اين اورژانس را كه در شأن و منزلت مردم اين منطقه باشد، تكميل و به بهره برداري برسانيم.

به گزارش خبرنگار مهر، در همايش تجليل از خيرين سلامت شهرستان گلپايگان كه با حضور امام جمعه، فرماندار، نماينده شهرستان در مجلس شوراي اسلامي، شهردار، اعضاي شوراي اسلامي شهر و جمعي از مسئولين شبكه بهداشت و درمان گلپايگان برگزار شد، از خيرين در حوزه سلامت تجليل شد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا