گوناگون

تیم ملی کشتی فرنگی ایران فینالیست شد/ جدال با روسیه برای قهرمانی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی کشتی فرنگی ایران که از صبح روز پنجشنبه رقابت هایش را در جام جهانی تهران و در سالن هفتم تیر آغاز کرده بود، پس از پیروزی قاطع برابر آذربایجان و کره جنوبی، شامگاه پنجشنبه به مصاف تیم ملی فنلاند رفت و با نتیجه 8 بر صفر حریف خود را شکست داد.

در نخستین کشتی حمید سوریان در وزن 59 کیلوگرم به مصاف پکا یسی نیمیستو رفت و در یک نبرد و مبارزه یکطرفه حریف فنلاندی خود را 10 بر صفر شکست داد. در دومین مبارزه هم امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم به مصاف ترو والیماکی رفت و موفق شد 8 بر صفر حریف خود را شکست داد.

در وزن 71 کیلوگرم برومند اصلان به مصاف حریف خود رفت و موفق شد 6 بر 2 به پیروزی برسد. در وزن 75 کیلوگرم تیم فنلاند نماینده نداشت تا در وزن 80 کیلوگرم حبیب الله اخلاقی به مصاف الکساندر کازاکوویچ رفت و 6 بر صفر برابر این کشتی گیر به پیروزی رسید.

در وزن 85 کیلوگرم داود اخباری به مصاف آنتی هاکالا رفت و موفق شد این حریف را هم شکست دهد تا ششمین پیروزی ایران برابر فنلاند رقم بخورد. اخباری در این مبارزه با نتیجه 7 بر صفر حریف خود را شکست داد.

در وزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری به مصاف تیمو کالیو رفت و با ارائه یک مبارزه برتر موفق شد این حریف فنلاندی را 3 بر یک شکست دهد.

در وزن 130 کیلوگرم نیز بهنام مهدیزاده به مصاف میندوگاس میزگایتیس رفت تا آخرین مبارزه را برگزار کند. مهدیزاده موفق شد در این مبارزه 6 بر صفر حریف خود را شکست دهد و پیروزی‌های کشتی گیران ایران را تکمیل کند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با کسب سه پیروزی متوالی و مقتدرانه صعود خود به دیدار فینال را قطعی کرده است، عصر روز جمعه در فینال این دوره از مسابقات به مصاف تیم ملی روسیه خواهد رفت. روس ها نیز مانند ایران نمایش قدرتمندانه ای داشتند و موفق شدند با اقتدار راهی دیدار فینال شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا