گوناگون

تجهیزات تولید ریل ذوب آهن اصفهان تا سه ماه آینده وارد کشور می شود

81240401 5828244

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈاردشیر سعد محمدیˈ روز چهارشنبه در جلسه مجمع عمومی این شرکت با اشاره به اینکه هیچ شرکت داخلی به غیر از ذوب آهن قادر به تولید ریل نیست، گفت: تولید این محصول نه تنها در توسعه کشور نقش دارد بلکه سود سرشاری نصیب ذوب آهن می کند و امکان صادرات آن نیز مهیاست.

وزرای صنعت،معدن و تجارت؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی در ماه جاری قراردادی را برای تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان امضا کردند.

با راه اندازی خط تولید ریل ملی در نهایت سالانه 1.8میلیون تن ریل در ذوب آهن اصفهان تولید خواهد شد.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته این شرکت، بهره برداری از باتری شماره 3، رشد بیش از 19 درصدی تولید فولاد خام، دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده، اخذ تندیس واحد نمونه استاندارد کشوری، رشد 19برابری سود خالص، قرارداد توسعه نورد 650 جهت تولید ریل UIC60 و کسب افتخار صادر کننده نمونه کشور را از موفقیت های این شرکت بیان کرد.

وی افزود: میزان تولید فولاد خام ذوب آهن در سال گذشته بیش از سایر شرکت های فولادی از جمله فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و غیره رشد داشت اما میزان فروش در سال 92 نسبت به سال 91 کاهش یافت که ناشی از رکود اقتصادی، کاهش تقاضا، رکود در بازار مسکن و عدم اختصاص بودجه به طرح های عمرانی زیر 90 درصد پیشرفت از سوی دولت بود.

سعد محمدی با اشاره به افزایش صادرات ذوب آهن در سال گذشته به دلیل رکود بازار داخلی گفت: با وجود کاهش قیمت های جهانی محصولات فولادی، عدم تقاضا در بازار داخل، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و سایر مشکلات، ذوب آهن اصفهان موفق شد در سال 92 بیشترین سود تاریخ خود را تجربه کند.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: بررسی نسبت های مالی ذوب آهن و مشاهده رشد نسبی درصد پارامترهای فنی این شرکت نشانگر این واقعیت است که ذوب آهن روند حرکتی بهتری نسبت به شرکت های مشابه دارد.

سعد محمدی افزایش سود ذوب آهن در سال گذشته با وجود رکود بازار را حاصل کاهش قیمت تمام شده محصولات دانست و گفت: ایجاد تنوع در محصولات با استفاده از متخصصین شرکت یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته بود.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان یکی از مشکلات کنونی را تامین مواد اولیه دانست و گفت: با توجه به نیاز ذوب آهن به چهار میلیون تن کنسانتره زغال لازم است در حوزه معدن فعالیت های جدی داشته باشیم و در این راستا سال گذشته معدن زغال سنگ شاهرود خریداری شد و امتیاز استفاده از معدن طبس به مدت 18 سال در اختیار این شرکت قرار گرفت.

وی از توجه جدی به صادرات خبر داد و گفت: کشورهای عراق، عمان و قطر از بازارهای آتی این شرکت هستند که با کسب استاندارهای روز جهانی میزان صادرات شرکت افزایش چشمگیری خواهد یافت.

مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده ذوب آهن اصفهان با حضور نمایندگان سازمان تامین اجتماعی، صندوق فرهنگیان، صندوق بازنشستگان فولاد کشور به عنوان سهامداران عمده، سازمان بورس، سازمان خصوصی سازی، مسئولین ذوب آهن و جمعی از دیگر سهامداران حقیقی و حقوقی این شرکت به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص صورت های مالی سال 92 در تالار آهن این شرکت برگزار شد.

/7139/ 607/ 546

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا