گوناگون

تحصیل در حوزه تقویت مبارزه با قوای نفسانی است

2324797 844به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی در دیدار جمعی از مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت : با پیروزی انقلاب، علما گفتند باید وضعیت حوزه‌های علمیه اصلاح شود، از جمله این علما آیت‌الله شرعی بود که در انقلاب هیچ کس مانند او بی‌قرار نبود و صبح و شب برای انقلاب می‌کوشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه،افزود :  در حوزه، طلبه خواهر یا برادر نباید به دنبال مدرک باشد. باید مسائل را تحمل و خود را تربیت کند.و همچنین من معتقدم که این دانشگاه است که مدرک خود را باید از حوزه بگیرد  
وی  ادامه داد:‌ تکلیف ما در حوزه‌های علمیه خواهران توجه به کیفیت است. باید رفتار تمام کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران برای طلبه سرمشق باشد.و  باید به گونه‌ای در اخلاق، گفتار و رفتار با طلبه خواهر رفتار کرد که به خانه، شوهر و تربیت فرزند علاقه پیدا کند.و همچنین یک
طلبه  در اندیشه مدرک گرفتن نباشد و بداند که با تحصیل در حوزه، قوای نفسانی تحت امر او در آمده است.

ایشان تصریح کردند :  مدت ضروری برای تحصیل بانوان در حوزه را متناسب با زمان توانمند شدن آنان به منظور راهنمایی خود و دیگران دانست و خواهر طلبه باید بداند که پس از تحصیل در حوزه در فکر شوهرداری و تربیت فرزند باشد.

آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی در پایان خاطر نشان کرد : اگر امروز ما ده‌ها هزار طلبه خواهر داریم باید به همین تعداد خانه از وجود آنان بهره‌مند شود و فرزندان صالح آنان تحویل جامعه گردد.که هر جند طلاب خواهر در مقایسه با قبل از انقلاب از کمیت مناسبی برخوردار است.  
 
انتهای پیام/
 
 
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا