گوناگون

تحصیل 14 هزار دانش‌آموز افغان در استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در 6 هزار مدرسه استان و با تاکید بر این که در بحث آموزش اتباع بیگانه هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: 14 هزار دانش‌آموز افغان در استان کرمان تحصیل می‌کنند که بخشی از هزینه‌های این دانش‌آموزان را کمیساری‌ برعهده دارد و ثبت‌نام آنها براساس محل اقامت آنها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، “ابراهیم جهانگیری” در نشست خبری به مناسبت بازگشایی مدارس، با گرامیداشت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید 94-93، با بیان این‌که دانش‌آموزان اول ابتدایی 31 شهریورماه جاری سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند، اظهار کرد: زنگ بازگشایی مدارس با حضور استاندار کرمان در شهرستان کهنوج و مراسم جشن شکوفا در شهرستان بم به شکل نمادین انجام می‌شود.

جهانگیری ساماندهی نیروی آموزش و پرورش را نخستین سیاست اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: 47 هزار معلم در استان امر تعلیم و تربیت 540هزار دانش‌آموز در استان کرمان را برعهده دارد.

مدیرکل آموزش و پروش استان کرمان با اشاره به اجرای طرح تعالی مدیریت مدارس در 392 مدرسه استان کرمان، گفت: در این طرح نواقص کار مدیریت و موفقعیت‌های کار مدیریتی مشاهده می‌شود که شاخص‌هایی برای مدارس در این طرح در نظر گرفته شده است.

جهانگیری با اشاره به بودجه مدارس اظهار کرد: قریب 50 درصد از مدارس باید بازسازی شوند.

وی با بیان این‌که استفاده از تکنولوژی باید در دستور کار معلمان قرار گیرد، با اشاره به هوشمندسازی بیش از 1500 کلاس درس در استان کرمان، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که به 3 هزار کلاس هوشمند برسد، اما متأسفانه هنوز معلمان استان در این زمینه به خوبی تسلط ندارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا