گوناگون

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری بخش های دولتی و خصوصی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی مولا عصر چهارشنبه در پنجمین اجلاس مجمع عمومی بسیج شهرستان همدان اظهار داشت: در تمام مسائلی که کشور در آن نواحی آسیب پذیر است و دارای نیاز های زیستی و پایه ای است باید بحث پدافند و مقاومت اقتصادی مطرح شود.

وی با بیان دغدغه ها در خصوص نیازهای اساسی و فیزیولوژیک، عنوان کرد: باید فرصت ها، تهدید ها و نقاط ضعف و قوت را در این حوزه بررسی کنیم و با دید و تفکر بلند مدت در اقتصاد قدم برداریم و از حال نگری بپرهیزیم.

سخنگوی مجمع عمومی بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه باید به درمان ریشه ای اقتصاد پرداخت، گفت: در کشاورزی، دامداری و توسعه شهری باید مقاومت اقتصادی را عملی کرد.

علی مولا ادامه داد: با وجود اینکه استان همدان در تولید سیب زمینی و سیر رتبه اول و در کشت زعفران رتبه هشتم کشور را داراست اما نیاز به صنایع فرآوری و بسته بندی در این حوزه ها دارد.

وی افزود: در راستای عزم ملی، باید با هماهنگ و همسوسازی بخش های دولتی و خصوصی به خصوص با کمک سازمان جهاد کشاورزی، اداره تعاون، اداره استاندارد و اداره صنایع فعالیت هایثی جدی تر صورت گیرد و کارهای تیمی و گروهی قوت بیشتری یابد.

سخنگوی مجمع عمومی بسیج شهرستان همدان عنوان کرد: راه اندازی اتاق فکر برای اظهار نظر افراد صاحب تفکر نیز از اقداماتی است که باید به آن پرداخته شود.

علی مولا با اشاره به اینکه شناسنامه هر جامعه ای فرهنگ آن ست، ادامه داد: اگر فرهنگ وارد اقتصاد گردد شیوه درست مصرف کردن را بیان می کند و نیاز به همکاری و همراهی مردم در این زمینه است.

وی با اشاره به رسالت صدا و سیما در اطلاع رسانی افزود: در این زمینه صدا و سیما نقش بسیار مهمی دارد و از آنجایی که رسالت انتقال پیام های اسلامی و ارزش های انقلابی را دارد باید در مسیر رعایت الگوی مصرف و تولیدات داخلی گام بردارد و به تجمل گرایی ها دامن نزند.

سخنگوی مجمع عمومی بسیج شهرستان همدان گفت: استان همدان در زمینه پزشکی نیز پتانسیل بالا و نیروهای بالقوه ای دارد اما متاسفانه در زمینه تولیدات دارویی ضعیف است.

علی مولا ادامه داد: در زمینه گردشگری نیز بهترین جاذبه ها در همدان موجود است که با رونق اقتصاد در این زمینه، علاوه برآمدن ثروت به استان اشاعه فرهنگ غنی نیز صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه صادرات نیز از راه های پول آوری به استان است، گفت: این بخش نیز با کمک و همکاری بخش دولتی و خصوصی صورت خواهد گرفت و نیز افزایش کیفیت محصولات، گذر از تفکر تک محصولی، برگزاری اتاق فکر، همدلی و همراهی مردم و حداکثر استفاده از منابع همراه با مدیریت زمان از اقدامات اقتصاد مقاومتی است.

رئیس مجمع عمومی بسیج شهرستان همدان نیز گفت: از اهداف اساسی که در مجمع عمومی بسیج شهرستان به آن پرداخته می شود می توان به نهادینه کردن فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری، فرهنگ سازی عناوین در کارگروه ها و مطالبه به حق از مسئولین در راستای فعالیت های آنها اشاره کرد.

سعید نظری با اعلام اینکه از سال ۹۱ تاکنون حدود ۲۹ جلسه با عنوان مجمع عمومی بسیج شهرستان همدان تشکیل گشته، ادامه داد: از جمله مصادیق اقتصاد مقاومتی که در زمینه های مختلف از آن یاد شده می توان بهره گیری از نیروی انسانی متعهد و منسجم، علمی کردن کشاورزی، دوران اسارت آزادگان در دفاع مقدس، صرفه جویی و درست مصرف کردن، خودکفایی در صنایع مختلف، بسیج سازندگی، هدفمندی یارانه ها، معماری سنتی ایرانی، اشتغال از طریق تجاری سازی علم، مدیریت جهادی، خلاصی از وابستگی های نفتی، حذف ربا از سیستم بانکی و غیره نام برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا