Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تحول فناوری هایی که در سال ۲۰۱۷ زندگی بشر را تغییر می دهند

تمام گجت ها و ابزاری که در اطراف ما وجود دارند و به نوعی به تکنولوژی وابسته هستند ، در هر لحظه به وسیله علم در حال تغییر و دگرگونی می باشند . در این مطلب ما تحول فناوری هایی که در سال ۲۰۱۷ زندگی بشر را تغییر خواهند را بررسی خواهیم کرد .

واقعیت افزوده : اما تکنولوژی دیگری که در سال ۲۰۱۷ پر شتاب ظاهر خواهد شد واقعیت افزوده است. از هم‌اکنون مایکروسافت اعلام کرده است در به‌روز رسانی ویندوز ۱۰ بسیاری از موارد مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهند بود.با استفاده از واقعیت افزوده و با استفاده از واقعیت مجازی و عینک‌های مخصوص، کاربر می‌تواند میزی را از اینترنت انتخاب کند و آن را در فضای داخلی خانه قرار دهد تا ببیند آیا به فضای داخلی خانه هماهنگ است یا نه. با توسعه پردازنده‌ها در موبایل‌ها می‌توان با قابلیت‌های بیشتری از واقعیت مجازی سه‌بعدی استفاده کرد.

تحول فناوری

ربات پوشیدنی : با تحول فناوری در سال ۲۰۱۷ انسان‌ها قوی‌تر می‌شوند. ربات‌های پوشیدنی امسال گسترش خواهد یافت و افراد برای کاربرد‌های مختلف می‌توانند ربات‌هایی را بپوشند تا قدرت آنها را افزایش دهد. این ربات‌ها می‌توانند به کمک معلولان حرکتی بیایند و در اختیار مشاغل سخت مانند آتش‌نشان‌ها قرار گیرند.اما تکنولوژی‌های پوشیدنی یکی دیگر از تحولات بزرگ در سال ۲۰۱۷ است لباس‌هایی که هوشمند هستند یا سعی می‌کنند هوشمند باشند. بسیاری امیدوارند تکنولوژی‌های جدید پوشیدنی از کفش گرفته تا کت در سال ۲۰۱۷ از حالت آزمایشگاهی بیشتر به عمل و ابزاری کاربردی نزدیک شوند.

تحول فناوری

هوش مصنوعی : در آینده نزدیک تحول فناوری در اشیاء هوشمند از ربات‌های خانگی گرفته تا حتی یخچال و سیستم تهویه مطبوع خانه گسترش خواهند یافت و تمامی آنها توسط یک هوش مصنوعی و یک دستیار صوتی کار خواهند کرد.

تحول فناوری

باتری : تحول فناوری در باتری‌ها آن چیزی است که از موبایل‌سازان تا خودروسازان به دنبال آن هستند از شرکت تسلا تا مرسدس بنز و سامسونگ نتیجه سرمایه‌گذاری‌های خود را در سال ۲۰۱۷ خواهند دید و فناوری باتری لیتیوم فلزی در سال ۲۰۱۷ احتمالا دنیای تکنولوژی را کمی ‌تکان می‌دهد با این همه شرکت‌ها مختلف سعی خواهند کرد جلوی اتفاقی مانند آتش‌سوزی را بگیرند تا بلایی که سر سامسونگ آمد سر آنها نیاید.

تحول فناوری

رمز بیومتریک : سال ۲۰۱۷ احتمالا سال تحول فناوری در سیستم‌های امنیت کامپیوتری در حوزه شخصی است رمز‌ها به آرامی ‌جای خود را به روش‌های بیومتریک مانند تشخیص چهره می‌دهد البته این فناوری‌ها تا همه‌گیر شدن مسیر درازی در پیش دارند ولی سال ۲۰۱۷ احتمالا تکنولوژی این وسایل توسعه بیشتری خواهد یافت. مهندسان در حال یافتن بهترین راه از طریق روش‌های تشخیص چهره، الگو‌های حرکتی، اثر انگشت، ضربان قلب و ترکیب الگو‌های مختلف هستند و می‌خواهند سیستم‌های مالی و اداری و شخصی را امن‌تر و غیر قابل نفوذ برای نامحرمان کنند.

تحول فناوری

صفحه‌ نمایش : فناوری صفحه‌نمایش از آن دسته از مواردی هستند که در سال ۲۰۱۷ متحول می‌شوند تلوزیون‌های ۴K به آرامی‌از حالت لوکس درمی‌آیند و همه‌گیر می‌شوند و کیفیت تصاویر موبایل هم افزایش خواهد یافت. در سال ۲۰۱۷ لذت استفاده از کیفیت ۴K در صفحه موبایل قابل دسترس‌تر می‌شود و استفاده از صفحه‌نمایش‌های OLED از تلویزیون تا موبایل همه‌گیر خواهد شد. با استفاده از این تکنولوژی دستگاه‌ها باریک‌تر، سبک‌تر و کم‌مصرف‌تر می‌شوند.

تحول فناوری

خودروهای بدون راننده : در خودرو‌ها هم هوش مصنوعی و استفاده از سیستم‌های خودران در حال افزایش است به گونه ای که تحول فناوری در این بخش کاملا احساس خواهد شد . شرکت تسلا در کنار گوگل فعلا پیشتاز این عرصه هستند البته باقی خودروسازان و فعالان در عرصه تکنولوژی مانند شرکت اینتل، آمازون و اپل هم وارد این بازی شده‌اند.این تکنولوژی‌ها همانقدر که جذاب هستند ترسناک هم هستند فکر کنید فردی با هک کردن خودروی شما هدایت را به دست گیرد یا با هک هوش مصنوعی اختیار خانه را پیدا کند. با این حال، چند سال است شرکت‌های خودروساز در حال کار روی خودرو‌های بدون راننده هستند احتمالا در سال ۲۰۱۷ چندین محصول در این حوزه هم معرفی خواهد شد تا انسان‌ها به آرامی‌ با رانندگی خداحافظی کنند. روندی که احتمالا تا سال ۲۰۵۰ طول خواهد کشید.

تحول فناوری

منبع : mashable

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا