Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیر

کانال های تلگرام حراز هویت شده از سیاست‌های تشویقی برخوردار می شوند !؟

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اعلام خبر ثبت نام مدیران کانال های تلگرام برای حراز هویت گفته بیش از ۲۵۰۰ کانال تلگرام که در بین آن ها کانال های بزرگ نیز دیده می شوند ، در سامانه احراز هویت فضای مجازی وزارت ارشاد به ثبت رسیده اند و گفته مدیران کانال های بزرگ‌ تلگرام برای احراز هویت و اخذ پروانه نقش فرهنگی ثبت‌نام کرده‌اند و براین اساس این ثبت‌نام کنندگان از سیاست‌های تشویقی بهره‌مند می‌شوند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

کانال های تلگرام حراز هویت شده در حالی قرار است که از سیاست‌های تشویقی برخوردار شوند تعدا زیادی از رسانه های چاپی و آنلاین کشور که مجوز رسمی از وزارت ارشاد دارند ، تعطیل و یا به حالت نیمه فعال درآمده اند.

کانال های تلگرام این روزها در حالی به تعداد آن ها افزوده می شود که ابوالحسن فیروزآبادی در همایش پیشگیری از سرقت علمی با اشاره به ثبت‌نام ۲۵۰۰ کانال تلگرامی در سامانه احراز هویت «شامد» خبر داده و گفته شروع طرح احراز هویت شبکه های اجتماعی را با توجه به میزان ثبت نام های صورت گرفته ، می توان مثبت ارزیابی کرده و یادآور شده ، کانال‌هایی که برای احراز هویت ثبت نام کرده اند که از سیاست های تشویقی از جمله تبلیغات و اخذ پروانه نقش فرهنگی برخوردار می‌شوند که البته بحث تبلیغات هنوز به تصویب نرسیده است و کانال‌هایی نیز که ثبت نام نکنند در طول زمان به دلیل اینکه غیر قانونی هستند با معذوریت مواجه خواهند شد.

فیروز آبادی در مورد ساماندهی کانال های تلگرام که مدیریت آن ها در خارج انجام می‌شود ، نیز گفته ، جرایم از طریق پلیس فتا پیگیری می‌شود و هم‌ اکنون نیز تلگرام در حوزه جرایمی که بین‌المللی است با ما همکاری دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در اعلام خبر سیاست‌های تشویقی برای مدیران کانال های احراز هویت شده از عنوان کانال های بزرگ نیز استفاده کرده است ، موضوعی که اصلا مشخص نیست که منظور ایشان از عنوان « کانال های یزرگ » کدام کانال ها و با چه مشخصه هایی هستند ، چرا که در میان اکثریت کانال های پر مخاطب تلگرام هیچ محتوی مطلوبی دال بر بزرگ بودن آن ها وجود ندارد و اگر هم منظور ایشان از بزرگ بودن ، زیاد بودن تعداد اعضا آن کانال های تلگرام است ، باید توجه داشته باشد که بیش از ۶۰ درصد کانال ها با ترفند هایی خاص به افزایش غیر واقعی اعضا که اصولا – فیک – هستند اقدام کرده اند.

وی درمورد تغییر تفسیر این مصوبه مبنی بر مسدود شدن کانال‌های تلگرامی دارای بیش از ۵ هزار کاربر در صورت عدم ثبت نام و مسدود نشدن آن، تاکید کرد: مصوبه این تصمیم مکتوب است و به سازمان‌ها نیز ابلاغ شده است.

فیروزآبادی درباره پیگیری تصمیم شورای عالی فضای مجازی برای انتقال سرور تلگرام به ایران، گفت: طرح این موضوع در دستور کار است و روز شنبه جلسه شورا تشکیل خواهد شد که دستور جلسه ساماندهی پیام‌رسان‌ها و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا