Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسگردشگری

لقب کشورهای مختلف دنیا که همگان با آن آشنا نیستند – بخش دوم

جالب است بدانید که هر یک از کشورهای مختلف دنیا با لقب های ثبت نشده‌ ای هم شناخته می‌شوند که شاید کمتر از آن‌ها بدانیم، مطلب پیش رو برای آشنایی شما با این عناوین است.در حدود ۲۰۰ کشور در جهان و با نام مخصوص به خودشان ثبت شده‌اند، اما هرکدام این نام‌ را از جایی آورده‌اند یا اینکه در دنیا با عنوان دیگری شناخته می‌شوند. شاید جالب باشد که بدانید آرژانتین نامش را از کلمه اسپانیایی نقره به دلیل معادن نقره‌اش گرفته یا اژدهای قرمز برای چین نماد قدرت و توانایی است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بخش دوم لقب کشورهای مختلف دنیا را امروز در حالی و در این مطلب برای شما مخاطبین همیشه همراه میهن پست معرفی خواهیم کرد که برخی از آن‌ ها به اشتباه در ایران با نام دیگری معروف شده‌اند، مانند سوییس که در ایران آن را کشور ساعت‌ها می‌شناسیم ، به هر حال کشورهای مختلف دنیا با این لقب ها که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد ، معروف هستند.

اوکراین سبد نان اروپا : اوکراین خاکی غنی برای کاشت گندم و دیگر غلات دارد و از روزگاران گذشته محل مناسبی برای تولید محصولات غذایی بوده است، از همین رو آن را سبد نان اروپا می‌نامند.

لقب کشورهای مختلف دنیا
اوکراین سبد نان اروپا

رواندا سرزمین هزار تپه : سرزمین هزار تپه یک توصیف بسیار مناسب برای کشور سرسبز روانداست، آتشفشان‌ها و جنگل‌های استوایی در تپه‌های این کشور قرار گرفته‌اند که چشم‌اندازی زیبا از آن را به وجود آورده‌اند.

لقب کشورهای مختلف دنیا
رواندا سرزمین هزار تپه

سیبری سرزمین یخبندان : سیبری همه‌اش برف است و سرما، تا چشم کار می‌کند یخچال است و زمین یخ‌زده. سیبری همان سرزمین یخبندان است.

لقب کشورهای مختلف دنیا
سیبری سرزمین یخبندان

برزیل سرزمین آمازون یا سرزمین قهوه : قهوه‌های دنیا از چه طریقی تامین می‌شوند؟ همه ما می‌دانیم که برزیل به خاطر قهوه‌هایش معروف است و از همین رو عنوان این کشور نیز همان سرزمین قهوه است.

لقب کشورهای مختلف دنیا
برزیل سرزمین آمازون و سرزمین قهوه

شیلی سرزمین شاعران : شیلی را از آن جهت سرزمین شاعران می‌دانند که شعر در این کشور سنت دیرینه‌ای محسوب می‌شود و به آن اهمیت زیادی می‌دهند. همچنین شاعران این کشور تا کنون دوبار جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرده‌اند.

لقب کشورهای مختلف دنیا
شیلی سرزمین شاعران

اسپانیا سرزمین گاو بازها یا ماتادورها : گاوبازی یا سنت ماتادورها یکی از فرهنگ‌های رایج و مهم اسپانیاست که در آن فرد گاوباز با لباسی که به زیبایی آراسته شده، وارد زمین می‌شود و با یک گاو نر عصبانی بدون هیچ سلاحی روبرو می‌شود. پارچه قرمز نشانه آن‌هاست و معتقدند با آن کاو را بیشتر عصبانی می‌کنند و هربار هم زنده می‌مانند. این مراسم هرساله در اسپانیا و بسیاری از کشورهای دیگر که فرهنگ اسپانیایی در آن‌ها نفوذ پیدا کرده، برگزار می‌شود. گاوبازی نشانی از بزرگی و قدرت فرد است که هرچه در زمین‌های بیشتری زنده بمانند، ارج و قرب بالاتری هم کسب می‌کنند.

لقب کشورهای مختلف دنیا
اسپانیا سرزمین گاو بازها یا ماتادورها

پاراگوئه جزیره‌ای محصور در میان زمین‌ها : کشور پاراگوئه از نظر جغرافیایی در میان کشورهای امریکای جنوبی از جمله برزیل، بولیوی و آرژانتین محصور شده است.

لقب کشورهای مختلف دنیا
پاراگوئه جزیره‌ای محصور در میان زمین‌ها

تایلند سرزمین خنده‌ها : خیلی قبل‌تر از اینکه تایلند شکل بگیرد، حتما می‌دانستید که تعداد عضلات کمتری برای خندیدن نسبت به اخم کردن استفاده می‌شود و تایلندی‌های سنتی برای اینکه از عضله کمتری استفاده کنند، سعی می‌کنند بیشتر بخندند! البته در واقعیت این ‌طور نیست و برای خندیدن ماهیچه‌های بیشتری استفاده می‌شود، احتمالا اگر تایلندی‌ها این موضوع را می‌دانستند، امروز ما با سرزمین اخموها  روبه رو می‌شدیم.

لقب کشورهای مختلف دنیا
تایلند سرزمین خنده‌ها

آرژنتین سرزمین نقره : نام آرژانتین از کلمه «آرژنتوم» که در زبان اسپانیایی به معنی نقره است، گرفته شده. این کشور سالیان زیادی مستعمره اسپانیا بوده و به همین دلیل زبان و فرهنگ اسپانیایی در آن بسیار وجود دارد، از آن‌جایی که آرژانتین معادن نقره بسیاری داشته، در زمان اسپانیایی با نام «سرزمین نقره» از آن یاد می‌شده که همان نام هم روی آن مانده است.

لقب کشورهای مختلف دنیا
آرژنتین سرزمین نقره

ایتالیا کشور چکمه : کافی است یک بار نقشه کشور ایتالیا را روی نقشه نگاه کنید تا متوجه شباهت بسیار زیاد آن با چکمه شوید، از همین رو ایتالیا را کشور چکمه می‌نامند.

لقب کشورهای مختلف دنیا
ایتالیا کشور چکمه

ایسلند سرزمین یخ‌ و آتش : ایسلند را از آن جهت سرزمین یخ و آتش می‌نامند که این کشور پر از افراط است، ایسلند یخچال‌های طبیعی عظیمی دارد و در کنار آن چشمه‌های آتشفشانی زیادی هم دارد.

لقب کشورهای مختلف دنیا
ایسلند سرزمین یخ‌ و آتش

ایرلند جزیره زمرد : ویلیام درنان شاعر ایرلندی برای اولین باز از عبارت «جزیره زمرد» در وصف شاعرانه ایرلند استفاده کرد، آن‌هم به دلیل حومه شهری سبزی که دارد.

لقب کشورهای مختلف دنیا
ایرلند جزیره زمرد

پرو سرزمین اینکاها : امپراطوری اینکاها یکی از امپراطوری‌های بومی مردم سرخ‌پوست در امریکای جنوبی بوده است و بخش اصلی آن‌ها در کشورهای پرو، اکوادور و بولیوی امروزی واقع است و پرو را هم به دلیل اینکه بسیاری از بناهای ساخته شده توسط این امپراطوری در آن برجای مانده، به این عنوان می‌خوانند.

لقب کشورهای مختلف دنیا
پرو سرزمین اینکاها

سوئد کشور باسوادها : می‌گویند سوئد تنها کشوری است که هیچ بی‌سوادی ندارد و به همین دلیل سوئدی‌ها باسوادترین مردمان کشورها هستند.

لقب کشورهای مختلف دنیا
سوئد کشور باسوادها

یونان سرزمین فلاسفه : بیشتر فلاسفه که در قرون مختلف با نام آن‌ها آشنا هستیم از یونان برخاسته‌اند و بسیاری از بناهای منتصب به خدایان مختلف را در این کشور می‌توان دید.

لقب کشورهای مختلف دنیا
یونان سرزمین فلاسفه

ساحل عاج سرزمین فیل‌ها : ساحل عاج در بخشی از قاره افریقا قرار گرفته که محل زندگی فیل‌های زیادی است، طی سال‌ها شکار بی‌رویه فیل‌ها برای دستیابی به عاج آن‌ها باعث از بین رفتن تعداد زیادی از این حیوانات آرام شده است.

لقب کشورهای مختلف دنیا
ساحل عاج کشور فیل‌ها

فیلیپین مروارید دریاهای شرق : در سال ۱۷۵۱ برای نخستین بار یک شاعر اسپانیایی از عبارت «مروارید دریاهای شرق» برای فیلیپین استفاده کرد و بعد از آن در سال ۱۹۶۰ از این عبارت در سرود ملی کشور استفاده شد تا لقب این کشور زیبا که مراتع چشم‌نوازی دارد، مروارید دریاهای شرق بماند.

لقب کشورهای مختلف دنیا
فیلیپین مروارید دریاهای شرق

یمن سرزمین سبا : بر اساس تاریخ گفته می‌شود حضرت سلیمان و روایت‌های تخت ملکه سبا در سرزمین یمن امروزی رخ داده‌اند.

لقب کشورهای مختلف دنیا
یمن سرزمین سبا

بلاروس سرزمین روسیه سفید : چند دلیل برای اینکه از این عنوان برای بلاروس استفاده می‌شود، وجود دارد. یکی از آن‌ها این است که اهالی این سرزمین خودشان را از اهالی تزار روسیه می‌دانند، حاکمان مسکو با لباس‌ها و حتی عینک سفید در مجامع حاضر می‌شدند. مورد دیگر به اواخر قرن ۱۴ میلادی بازمی‌گردد که کلمه Vasmer که دو معنی «سفید» و «مالیات» را می‌داده و بلاروسی‌ها معتقدند منظور از سفید به آن بخش‌هایی از روسیه گفته می‌شود که تحت نظر حکومت تاتارها نیست. البته در مواردی تمایز افراد در لباسی که می‌پوشیدند، باعث استفاده از عنوان برای ناحیه‌های مخصوص می‌شده است.

لقب کشورهای مختلف دنیا
بلاروس سرزمین روسیه سفید

بوتان سرزمین اژدهای تندر : از آن‌جایی که بوتان در یکی از درهای هیمالیا واقع شده و رعد و برق‌های بزرگی در این منطقه اتفاق می‌افتد که صدای غرش اژدها را به ذهن می‌آورد، این کشور به نام سرزمین اژدهای تندر معروف شده است، به طوری که حتی روی پرچم آن‌ها تصویری از اژدها دیده می‌شود.

لقب کشورهای مختلف دنیا
بوتان سرزمین اژدهای تندر

ماداگاسکار جزیره سرخ : ماداگاسکار بعد از گرینلند، گینه‌نو و برونئو چهارمین جزیره بزرگ جهان است که سطح بسیار بزرگی از آن با جنگل‌های سبز پوشیده شده بود، اما پس از بهره‌برداری تجاری از جنگل‌ها و استفاده از برخی تکنیک‌های کشاورزی باعث فرسایش خاک شد و رنگ آن به قرمز تغییر کرد. حالا از دور که ماداگاسکار را نگاه کنید، در بخشی جنگل‌های پوشیده و در بخشی سرزمین سرخ رنگ را می‌بینید.

لقب کشورهای مختلف دنیا
ماداگاسکار جزیره سرخ

لبنان سوئیس خاورمیانه : کشور سوئیس به زیبایی و محسورکنندگی معروف است، لبنان هم یکی از کشورهای زیبا خاورمیانه است که از این نظر به آن سوییس می‌گویند.

لقب کشورهای مختلف دنیا
ماداگاسکار جزیره سرخ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا