Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ربات تحویل دهنده استارشیپ با موفقیت آزمایش شد

با گسترش حوزه تکنولوژی در دو دهه اخیر و ورود ربات ها به حوزه صنعت و در کنار آن همنشین شدنشان با انسان امروزه شرایطی را ایجاد کرده است که بخشی زیادی از نیازهای روزمره انسان توسط همین ربات ها برآورده می شود ، که در این میان باید کم کم آماده پذیرش ربات های تحویل دهنده نیز  در کنار خود باشیم چرا که پژوهشگران معتقدند ربات‌ ها در آینده نزدیک قادر به ارائه تمامی محصولات به درب منزل خواهند بود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ربات تحویل دهنده استارشیپ یکی از این ربات ها خواهد بود که این روزها مراحل آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است ، ربات‌ شش چرخی ، با زانوهای بلند بخشی از سیستم‌های اتوماتیک شرکت استارشیپ Starship هستند که هدف از طراحی آن ها رساندن محصولات مختلف به مشتریان و مصرف کنندگان است.

شرکت استارشیپ درحال راه اندازی یک پروژه آزمایشی از تحویل رباتیک قطعات ، مواد غذایی و غذاهای آماده در اوایل ماه فوریه در پایتخت آمریکا و یک آزمون مشابه آن در ردوود سیتی ، کالیفرنیا است.

ربات تحویل دهنده استارشیپ که در واقع استارتاپی است که توسط دو بنیانگذار اسکایپ به نام‌های آهتی هینلا و جانوس فریس در حال حاضر در چند شهر اروپا برای تحویل بار به مشتریان آغاز شده است. هدف از این پروژه ارسال محموله‌های مختلف به شعاع سه کیلومتر در عرض ۱۵ تا ۳۰ دقیقه با قیمت یک دلار یا کمتر است.

این ربات‌های مستقل در پیاده رو حرکت کرده و مصرف کنندگان را از طریق نرم افزار گوشی‌های هوشمند از وضعیت سفارشاتشان آگاه می‌کنند. هدف این دو بنیانگذار ایجاد تحولی شگرف در نحوه تحویل کالا و همچنین صرفه جویی در نیروی انسانی و زمان است.

منبع : moneyinc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا