Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعکس

اسکلت ترسناک با زبانی بریده در نورت‌ همپتون‌ کشف شد+ عکس

دانشمندان در سال ۱۹۹۱ یک اسکلت ترسناک که مربوط به مردی رومی بود را در حالی کشف کردند که در آن زمان همه اجزای این اسکلت کاملا عادی به نظر می رسید . اما حالا این دانشمندان با بررسی و تجزیه و تحلیل مجدد این اسکلت متوجه نکته ای عجیب در بقایای آن شده اند .

این اسکلت ترسناک در یک گورستان رومی در شهر نورت‌ همپتون‌ شر کشف شده و باستان شناسان معتقد اند که اسکلت مربوط به مردی رومی است که به طرز عجیب و غیر معمولی تدفین شده است  البته باستان شناسان هنوز در مورد قدمت این اسکلت اطلاعاتی را ارئه نداده اند اما گفته شده که این فرد در دهه سی سالگی زندگی اش مرده است .

اسکلت ترسناک این مرد رومی در حالی کشف شده که صورت وی روی زمین بوده و یک سنگ صاف درون دهانش قرار گرفته بود اما بقایای اسکلت او نشان می دهد که زبانش نیز بریده شده است .اما جالب است بدانید این نخستین بار نیست که اسکلت یک رومی در حالی که  به نوعی قطع عضو شده کشف می شود .

سرپرست گروه محققانی که روی پروژه این اسکلت ترسناک کار می کنند در مورد چگونگی کشف راز بریده شدن زبان فرد گفت :

اگر زبان فردی بریده شود ، دهان او حتما مملو از باکتری خواهد شد و البته می‌ توان شاهد عفونت زیادی در دهان او بود. ما با بررسی استخوان‌ های آرواره این اسکلت موفق به یافتن عفونت شدید در آن شده ایم بنابراین به احتمال بسیار زیادی زبان این مرد رومی قبل و یا کمی پس از مرگ بریده شده است .

بسیاری از نظریه پردازان تاریخی معتقد اند که نوع دفن یک فرد رابطه مستقیمی با جایگاه اجتماعی او در گذشته دارد . دفن یک جنازه بدون توجه به موقعیت و کمبود اجسام دفن‌ شده نشانی از طبقه اجتماعی بسیار پایین فرد است .

منبع : dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا