گوناگون

تخصیص اعتبار حمایتی به 10 طرح اول بازار دارایی فکری

81153277 5676087

به گزارش روز سه شنبه فرابورس، بهنام محسنی با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اولین طرح های ارایه شده به بازار دارایی فکری، پیرامون چگونگی این حمایت گفت: این حمایت هم شامل خریداران و هم شامل عرضه کنندگان 10 طرح اول بازار دارایی فکری خواهد شد که این افراد از تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان این که تشکیل و تقویت بازار دارایی فکری یکی از دلایل این حمایت ها بوده است، افزود: حمایت ها از 10 طرح اول متقاضی حضور در بازار دارایی فکری بر مبنای ارزیابی و ارزش گذاری صورت خواهد گرفت و تا سقف 70 درصد ارزش برآورد شده است، ضمن آنکه سقف تسهیلات قابل ارایه در این قالب به خریداران هر یک از این 10 طرح نیز 5 میلیارد ریال خواهد بود.

به گفته محسنی هزینه ثبت شرکت سهامی خاص، هزینه تهیه طرح کسب و کار، هزینه تعیین قیمت پایه، هزینه بازاریابی و جذب سرمایه گذار و تسهیلات به سرمایه گذاران، برخی از سرفصل های حمایت از 10 طرح اول متقاضی حضور در بازار دارایی فکری است.

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران همچنین از برگزاری جلسات و پیگیری های مکرر برای انجام معامله و افتتاح رسمی بازار دارایی فکری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر مدارک دریافتی جهت اعلام آمادگی بعضی از شرکت های کارگزاری و تامین سرمایه در حال تکمیل و بررسی در کمیته عرضه فرابورس ایران است.

گفتنی است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تازگی در نامه ای اعلام کرد اعتباری به پارک فناوری با موضوع کمک به تشکیل و تقویت بازار دارایی فکری اختصاص داده خواهد شد.

این معاونت در این نامه آمادگی خود را به منظور ارائه تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی به خریداران (طرف تقاضا) برای 10 طرح اولیه عرضه شده به بازار اعلام کرده است.

حمایت این نهاد از 10 طرح اول متقاضی حضور در این بازار، بر مبنای ارزیابی و ارزش گذاری انجام شده و تا سقف 70 درصد ارزش برآورده شده، خواهد بود.

در این بین، سقف تسهیلات قابل ارائه در این قالب به خریداران هر یک از طرح های 10گانه مذکور پنج میلیارد ریال اعلام شده است.

اقتصام(1)** 9141 **1561

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا