گوناگون

ترخیص واردات نخستین محموله "کارنه‌تیر" در منطقه ویژه اقتصادی کاوه

‌رئیس گمرک ساوه از ترخیص واردات قطعی نخستین محموله کارنه‌تیر پس از ورود به منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در شهر صنعتی کاوه خبر داد.

حسین شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از گذشت هشت سال نخستین محموله کارنه‌تیر که شامل 11 تن پلی‌اتیلن متعلق به شرکت سیم‌باف است از طریق مرز بازرگان وارد کشور و در انبار منطقه ویژه اقتصادی کاوه تخلیه شد.

وی افزود: با آغاز فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کاوه صادرات، کارنه‌تیر، ترانزیت، ورود موقت و مرجوعی در شرف عملیاتی شدن است و حوزه ترانزیتی آن ظرف مدت یک ماه آینده فعال خواهد شد.

وی از منطقه ویژه اقتصادی کاوه شهرستان ساوه تحت عنوان بندر خشک تعبیر کرد و افزود: در این بندر خشک محموله‌های باری پلمب شده گمرکی نشده که از طریق مرز به کشور وارد می‌شوند تخلیه و عملیات ترخیص اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان نیازی به مراجعه تولیدکنندگان به سایر گمرکات کشور نیست و گمرک ساوه پیگیر امورات گمرکی و نیز موضوع ارسال از راه دور محموله‌ها خواهد بود.

رئیس گمرک ساوه در ادامه با اشاره به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان ساوه گفت: توسعه گمرک شهرستان ویژه ساوه علیرغم برخورداری این منطقه از قطب صنعتی و کشاورزی مغفول مانده بود که برای توسعه، برنامه‌هایی برای تحول آن به ویژه در بخش واردات با چارت سازمانی موجود و جذب پرسنل فنی در نظر داریم.

وی به اقدامات انجام شده برای رونق منطقه ویژه اقتصادی کاوه و گمرک این شهرستان اشاره کرد و گفت: اخیرا در نامه‌ای توسط استاندار استان مرکزی، از معاون اول رئیس جمهور درخواست شده که به منظور کاهش بار وارداتی گمرکات تهران بخشی از تخلیه محموله‌ها را به سمت منطقه ویژه اقتصادی ساوه هدایت کنند.

وی تصریح کرد: این درخواست در راستای کاهش بار ترافیکی و آلایندگی پایتخت و نیز تسهیل در تخلیه کالاها و از طرفی رونق و پویایی منطقه ویژه اقتصادی این منطقه انجام شده است.

شریفی با بیان ویژگی‌های ممتاز منطقه ویژه اقتصادی کاوه در شهرستان ساوه اضافه کرد: بیش از 400 واحد صنعتی و تولیدی فعال در این شهرستان وجود دارد در حالی که این میزان در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به یک دهم ساوه می‌رسد.

وی نزدیکی به پایتخت، نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور، قیمت مناسب و زمین هموار در شهر صنعتی کاوه جهت سرمایه‌گذاری را از ویژگی‌های منحصر بفرد این منطقه دانست که می‌تواند با ایجاد اشتغال منجر به شکوفایی اقتصادی منطقه شود.

شریفی همچنین از ایجاد 12 انبار اختصاصی در منطقه ویژه اقتصادی برای 12 مجموعه تولیدی و صنعتی در این شهرستان خبر داد که به عنوان گمرک اختصاصی این واحدها محسوب شده‌اند.

عملیات اجرایی فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی کاوه از سال 90 آغاز و پس از بهره‌برداری، کار واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاران در حال انجام است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا