گوناگون

ترویج اعتیاد در بین جوانان تهاجم خاموش دشمنان نظام است

81220068 5793633

به گزارش ایرنا، ˈمحمد حسین مقیمیˈ شامگاه یکشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه دائمی و مرکز آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر در اراک گفت: آلوده کردن جمعیت فعال و جوان به مواد مخدر حربه استکباری برای تاخیر در توسعه و پیشرفت و کاهش کارایی سرمایه های انسانی کشور است.

وی ادامه داد: امروز دشمن با تهاجم فیزیکی و سخت افزارهای جنگی با ایران رویارویی نمی کند بلکه دسیسه استکبار برای ضربه زدن به نظام امروز در اشاعه فساد،ترویج اعتیاد و سست کردن اراده و اعتقاد نسل جوان دنبال می شود.

استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: ایجاد تزلزل و فروپاشی بنیان خانواده ها از اهداف مهم و اصلی دشمن در جنگ نرم است و اعتیاد به عنوان آسیب بزرگ نقش محوری در این هدف استکباری دارد..

مقیمی بیان کرد: اعتیاد یک اسیب اجتماعی چند وجهی و پیچیده است که معضلات متعددی را در حوزه تهدید سلامت جسمانی، اجتماعی و روحی ایجاد می کند و مسوولان باید معتاد را به عنوان یک بیمار پذیرفته و به درمان آن بپردازند.

وی اظهار کرد: مهار معضل اعتیاد تنها با مبارزه مخدر امکان پذیر نیست بلکه باید با توسعه نهضت آموزش و پیشگیری از ورود بخش های مختلف جامعه به ویپه جوانان به دام اعتیاد جلوگیری کرد.

نمایشگاه دائمی و مرکز آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر در فضایی به وسعت 500 متر مربع و با سرمایه گذاری یکهزار و 150میلیون ریال بهره برداری شده است.

هدف از دایر کردن این مرکز آماده سازی و پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان و دانشجویان و خانواده های آنان در برابر اعتیاد افتتاح شد.

* استاندار مرکری در آیین بهره برداری از ساختمان خانه تشکل های مردم نهاد استان مرکزی:حمایت مردمی بزرگترین سرمایه دولت است

استاندار استان مرکزی گفت: حمایت مردمی بزرگترین سرمایه دولت و شرط لازم پیشرفت امور است.

مقیمی شامگاه یکشنبه افزود: تعامل هدفمند سمن ها با حوزه دولتی سیاست دولت تدبیر و امید است واین سهم باید متناسب با ظرفیت های کارشناسی و علمی سمن ها بسط داده شود.

وی ادامه داد: سمن ها مجموعه ای از نیروی انسانی جوان و صاحب فکر هستند که تلفیق ایده های آن ها با تجربه کارشناسی دستگاهها بهترین ابزار سازندگی و سرعت دهنده حرکت توسعه است.

وی گفت: وجود 430 سازمان مردم نهاد فعال در این استان سرمایه ای بالقوه است و هنر دولتمردان این است که به بهترین شکل از این سرمایه ها در برنامه ریزی ، نقد عملکرد و مطالعات پایه بهره بگیرند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: سازمان های مردم نهاد بدون هرگونه وابستگی سیاسی و جناحی با هدف خدمت صادقانه به صورت داوطلبانه فعالیت می کنند.

ˈ محمدحسن آصفری ˈ افزود: سمن ها پل ارتباطی میان دولت و مردم هستند و به دلیل لمس مشکلات مردم به خوبی می توانند اداره ها و سازمان ها را در رفع مشکل های جامعه کمک می کنند و خطاهای احتمالی آنها رابه موقع گوشزد کنند.

وی خاطر نشان کرد: کار و خدمت برای مردم باید در اولویت تمام برنامه ریزی های استانی و ملی قرار گیرد زیرا مردم بزرگترین ظرفیت برای توسعه کشور هستند.

استاندار استان مرکزی همچنین در ادامه از قسمت های مختلف ساختمان بیماران ام اس اراک بازدید کرد.ک/2

716/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا