گوناگون

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین برکات اردوهای راهیان نور

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش‌آموزان از مهمترین برکات برگزاری اردوهای راهیان نور است، افزود: اردوهای راهیان نور، عاملی اساسی در زنده نگهداشتن فرهنگ متعالی ایثار و شهادت و روحیه ایثارگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، مهدی حاجتی در همایش توجیهی و هماهنگی عوامل اجرایی راهیان نور دانش‌آموزی که در سالن شهدای سپاه ناحیه رشت برگزار شد با بیان اینکه اروهای راهیان نور طی سالیان اخیر با شایستگی برگزار شده است، تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی، علاوه بر آشنایی آنان با فضای معنوی شهید و شهادت، یک نوع آمادگی در مقابله با جنگ نرم دشمن است.

وی اظهار کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کنیم و در راستای حراست از آرمان‌های شهدا، امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برداریم که برگزاری این اردوها در این خصوص بسیار ارزشمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش‌آموزان از مهمترین برکات برگزاری اردوهای راهیان نور است، افزود: اردوهای راهیان نور، عاملی اساسی در زنده نگهداشتن فرهنگ متعالی ایثارشهادت و روحیه ایثارگری است.

حاجتی در ادامه راهیان نور را پیوند به هدف خواند و گفت: راهیان نور پیوند به اهدافی چون ارزش‌های دفاع‌ مقدس و ایثارگری‌هاست که در طول تاریخ وجود داشت.

وی با اشاره به تعامل سپاه و آموزش و پرورش در اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی یادآور شد: نگرش‌ها در اعزام این کاروان‌ها در استان یکسان است بنابراین باید آسیب شناسی‌هایی نیز برای فرآیند بهبود کار در سرلوحه کارها قرار گیرد تا نقاط ضعف گذشته جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر حضور مدیران مدارس در کاروان‌های راهیان نور گفت: مدیر هر مدرسه به عنوان مسئول اصلی کاروان به همراه دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شود.

حاجتی برگزاری اردوهای راهیان نور در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانش‌آموزان را بسیار چشمگیر دانست و از مسئولان خواست تا نهایت سعی خود را برای برگزاری هرچه بهتر این اردو بکار گیرند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا