Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعمومی

ترک های پاشنه پا را با راهکارهایی ساده در خانه درمان کنید ؟

مشغله های زندگی مدرن امروزی باعث شده که دیگر توجه زیادی به ترک های پاشنه پا نداشته باشیم . پاشنه های پا همیشه مقدار بسیار زیادی از وزن بدن ما را تحمل می کنند و یکی از دلایل ترک خوردن پاشنه هم می تواند همین مورد باشد . در ادامه راه کار های بسیار ساده ای را برای شما ارائه خواهیم کرد .

ترک های پاشنه پا عموما در بین زنان شایع تر است عواملی همچون برهنه بودن پا ، راه رفتن بیش از حد بر روی فرش و موکت ، استفاده مدام و طولانی مدت از کفش های تنگ و پاشنه دار از دلایل این ترک های آزار دهنده  هستند . راه های درمان بسیار زیادی برای رفع ترک های پاشنه پا وجود دارند که ساده ترین آن چرب نگه داشتن روزانه و پرهیز از زیاد شستن پاها است. اما استفاده از یک ماسک خانگی می تواند روند رفع این ترک ها را تسریع کند .

مواد لازم برای تهیه ماسک خانگی مخصوص برای رفع ترک های پاشنه پا عبارتند از :

چند قطره از عصاره پرتقال یا لیمو
۵ قاشق غذا خوری جوش شیرین
ژل شستشوی بدن

ترک های پاشنه پا

روش استفاده: جهت گرفتن نتیجه بهتر از این ماسک ابتدا پاها را به مدت ۵ دقیقه درون آب گرم قرار دهید. سپس مواد گفته شده را با هم مخلوط و شروع به ماساژ پاها با این ماسک کنید. اگر پاشنه پا بسیار زبر و سفت است می توانید از یک برس یا سنگ پا استفاده کنید. در مرحله آخر پاها را بشویید و با یک کرم مرطوب کننده یا نرم کننده چرب نمایید.
جوش شیرین استفاده شده در این ماسک فواید زیادی برای پاهای شما دارد. از جمله اینکه باعث می شود بوی بد پاها برطرف شود و درمان عفونت های قارچی پاها را سریع تر خواهد کرد . استفاده از سنگ پا یا برس پا باعث کنده شدن پوست مرده می شود که در این مورد بسیار کار آمد است .

منبع  : onehowto

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا