Mihanpostپیشنهاد سردبیردوچرخهعلمی و فناوریموتور سيكلت

کلاه ایمنی هوشمند لوموس باعث کاهش آسیب تصادفات خواهد شد ؟

معمولا در تصادفات ، اکثر دوچرخه سوران و موتور سوران در معرض آسیب ها و خطراتی جدی  هستند. اما باید گفت که استفاده از یک کلاه ایمنی هوشمند می تواند آسیب های ناشی از برخورد این دسته از وسایل نقلیه را با ماشین هایی با سرعت بالا را تا ۸۰ % کاهش داد . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

کلاه ایمنی هوشمند که به نام لوموس نامگذاری شده  می تواند تا حد زیادی خطر آسیب رساندن به سر و گردن را در هنگام تصادف کاهش دهد. این کلاه ایمنی نخستین بار در سال ۲۰۱۵ طراحی شده و در رقابت های موزه لندن برنده جایزه برترین اختراع شده است .

کلاه هوشمند لوموس به گونه ای طراحی شده که دارای نوری سفید از نوع ال ای دی در جلوی کلاه است و این ال ای دی در جهت دید موتور سوار یا دوچرخه سوار قرار دارد . همچنین نور قرمزی از پشت سر کلاه ساطع می شود که برای اعلام هشدار به دیگر رانندگان در جاده است.

زمانی که سرنشین دوچرخه ترمز می گیرد یا قصد دارد به سمت راست یا چپ جاده حرکت کند ، کلاه ایمنی هوشمند لوموس بصورت خودکار راهنما زده و هشدار می دهد. از دیگر ویژگی های این کلاه ایمنی می توان به وجود سنسور های شتاب سنج اشاره کرد . هنگامی که سرنشین دوچرخه سرعت خود را کاهش می دهد ال ای دی مثلثی همانند چراغ ترمز در اتومبیل ها روشن شده و با نور قرمز خودرو پشت سری را مطلع می سازد.کلاه ایمنی لوموس ضد آب بوده و با پورت USB شارژ می شود.

جالب است بدانید با توجه به آمار های اعلام شده توسط پلیس راهور سالانه ۷۰% از موتور سواران در تصادفات کشته می شوند که عمدتا از ناحیه سر ضربه خورده اند . ۳۰% از این کشته شده ها جوانان با سن ۱۸ تا ۲۸ سال بوده اند.

منبع : newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا