Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

سندورم بینایی رایانه ای چگونه در افراد نمایان می شود ؟

خیره شدن زیاد به صفحه مانیتور کامپیوتر عوارض زیادی به همراه دارد و به گفته پزشکان استفاده بیش از دو ساعت از کامپیوتر در روز ، چشم ها را مستعد سندورم بینایی رایانه ای می کند. در ادامه با میهن پست همراه باشید .

سندورم بینایی رایانه ای یکی از شایع ترین عوارض نگاه کردن بیش از حد به مانیتور کامپیوتر ها می باشد که با علائمی همچون تاری دید ، سردرد ، خشکی چشم ، آب‌ ریزش چشم و خستگی چشم همراه است . البته باید گفت که این علائم برای اکثر افراد موقتی است و اگر برای مدتی با کامپیوتر کار نکنند ، این علائم از بین خواهند رفت اما نکته بسیار مهم اینجاست که با دو ساعت خیره شدن به صفحه مانیتور ، چشمان شما مستعد این علائم شده و درگیر بیماری سندروم بینایی خواهید شد .

میان خیره شدن به کامپیوتر و خیره شدن به نوشته های موجود در یک کتاب تفاوت های زیادی وجود دارد . به گفته انجمن بینایی‌ سنجی آمریکا ، هنگام کار کردن با کامپیوتر کاربر کمتر پلک می‌ زند بطوریکه این میزان حتی به یک ‌سوم حالت معمول نیز می‌ رسد .در نتیجه این امر باعث خشکی چشمان شده و در طولانی مدت مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد خواهد کرد .

سندورم بینایی رایانه ای

بر اساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه آیووا تشعشع نور هنگام نمایش حروف در کتاب‌ ها به اندازه‌ نمایشگر ها نیست در حقیقت روی مانیتور ها حروف‌ به نحوی متفاوت برای کاربر نمایش داده می‌ شود . خیره شدن به مانیتور از فاصله کمتر و غیر استاندارد ، می تواند علائم گفته شده را تشدید کند .

در حالت ایده آل نحوه قرار گیری مانیتور باید ۱۵ تا ۲۰ درجه پایین تر از سطح چشم ها باشد البته توجه کنید که مانیتور باید ۵۰ تا ۷۰ سانتیمتر نیز از چشم فاصله داشته باشد. توصیه شده که پس از هر ۲۰ دقیقه استفاده از کامپیوتر کاربر به مدت ۲۰ ثانیه به نقطه ای در فاصله ۶ متری خودش نگاهی داشته باشد .

شما می توانید با جدی گرفتن همین توصیه بسیار ساده خود را از بیماری سندورم بینایی رایانه ای در امان نگه دارید .

 

منبع  : theverge

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا