Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تشخیص تصاویر جعلی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با ترفندهایی ساده + ویدیو

تشخیص تصاویر جعلی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با ترفندهایی ساده در حالی امکان پذیر است که دنیای مجازی پر است از تصاویر جعلی و دستکاری شده ؟ تصاویری که همه روزه میلیون ها بار دست به دست می‌ شوندو گاه بدون آن که کاربران به ساده ترین خطاهای موجود در آن ها توجه کنند ، آن را پذیرفته و در مقابل آن واکنش نشان می دهند ؟ پس چگونه می‌ توان تصویری واقعی را از تصویری دست‌ کاری‌ شده تشخیص داد؟ در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بنابراین اگر چه در گذشته تشخیص تصاویر جعلی در اینترنت کار ساده ای نبود و اگر زمانی تنها با نرم‌ افزارهای گران و کمیاب می‌ شد در تصاویر دست برد، امروز با اپلیکیشن‌های موبایلی می‌توان به سادگی نور و رنگ را دستکاری کرد، زاویه سوژه‌ها را تغییر داد یا بخشی از تصویر را برید. اینترنت و شبکه‌ های مجازی هم بستر مناسبی برای پخش سریع و گسترده این تصاویر فراهم کرده‌اند. و از طرفی این روزها به سادگی هم میتوان این تصاویر را ترفندهایی ساده تشخیص داد .

با این حال آیا غیر از راه های تخصصی راهی برای تشخیص تصاویر جعلی وجود دارد؟ ‌آیا برای تشخیص تصاویر جعلی باید نرم‌ افزارهای ویژه و گران قیمت تهیه کرد؟ آیا تشخیص تصاویر جعلی به زمان زیادی نیاز دارد؟ لزوما نه. برخی راهکارهای ساده و کاربردی را امروز در میهن پست و در این ویدیو به شما آموزش خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا