Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

تصاویر ماه گرفتگی امشب 11 بهمن از دریچه دروبین عکاسان اروپایی

تصاویر ماه گرفتگی امشب 11 بهمن از دریچه دروبین عکاسان اروپایی را در حالی مشاهده خواهید کرد که این رخداد نجومی زیبا به همراه پدیده ی ابر ماه یا ماه قرمز ساعاتی پیش در کشورهای اروپایی و بخشی از کشورمان رخ داد و مردم به تماشای آن نشستند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.تصاویر ماه گرفتگی امشب 11 بهمن را ناسا و اکثر خبرگزاری های خارجی به صورت زنده پوشش دادند ، که در این میان تصاویر دیدنی و تماشایی از این ماه گرفتگی توسط عکاسان نجومی به ثبت رسید.

در این میان ناسا نیز امروز تصاویر ماه گرفتگی امشب 11 بهمن یا همان ماه قرمز یا پدیده ماه گرفتگی آبی را از مناطق آریزونا و کالیفرنیا ، در وبسایت خود به طور زنده پوشش داد.

در حالیکه ماه قرمز دومین ماه کامل در طول یک ماه است ، پدیده  ابر ما نیز که ماه در حالت بدر به نزدیک‌ ترین فاصلهٔ خود از زمین می‌رسد و 14 درصد درخشان‌ تر و بزرگتر از همیشه دیده می‌شود امروز دیده شد تا این دو پدیده این بار به طور همزمان با ماه گرفتگی رخ می‌دهند.

و اما زیباترین تصاویر ماه گرفتگی 11 بهمن 96 در مناطق هاوایی ، آلاسکا و ساحل‌ غربی آمریکا به دلیل ماه گرفتگی کامل توسط عکاسان نجومی به ثبت رسید که اکثر این تصاویر در خبرگزاری ها و البته شبکه های اجتماعی منتشر و مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفت.

در کشورمان نیز پدیده ماه گرفتگی به صورت جزئی از مشهد تا کرمانشاه دیده شد و این پدیده زیبای نجومی از ساعت 5:30 صبح به وقت EST(دو ظهر به وقت تهران) شروع شد و چهار ساعت به طول می‌انجامد و ماه در حدود 1 ساعت و 16 دقیقه به طور کامل تحت الشعاع سایه زمین قرار می‌گیرد.

بد نیت بدانید که ماه گرفتگی کامل بعدی در ماه ژانویه سال 2019 از آمریکای شمالی قابل مشاهده خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا