Mihanpostپیشنهاد سردبیرمحيط زيستهوا فضا

پرواز هواپیمای بویینگ با سوخت خردل با موفقیت انجام شد

پرواز هواپیمای بویینگ با سوخت خردل در حالی با موفقیت انجام شده است که به نقل از رسانه ها این پرواز ، نخستین پرواز بین آمریکا و استرالیا با سوخت طبیعی است که سوخت طبیعی این پرواز ۱۵ ساعته از دانه‌ های خردل تهیه شده بود. موضوعی که می تواند هم خبری خوبی برای طرفداران محیط زیست باشد و هم این که استفاده از این سوخت می توان درصد قابل توجهی از گازهای موسوم به گلخانه ای و یا این که آلودگی های ناشی از تردد هواپیماها در جو زمین را کاهش دهد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

با این حال پرواز هواپیمای بویینگ با سوخت خردل موضوعی بود که مدت هاست مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته و در این میان هواپیمای بویینگ QF۹۶ متعلق به شرکت هواپیمایی کوانتواس نیز یک سفر ۱۵ ساعته از آمریکا و استرالیا را با مصرف ۲۴ هزار لیتر سوخت زیستی طی کرد.

کمپانی کوانتاس نیز با رضایت از فرایند موفق پرواز هواپیمای بویینگ با سوخت خردل ، تخمین می‌ زند که این هواپیما با این روند از انتشار ۱۸ هزار کیلوگرم کربن اجتناب کرده است.

پرواز هواپیمای بویینگ با سوخت خردل

هرچند در این پرواز از انتشار گازهای گلخانه‌ای مقدار زیادی کاسته شد ، اما محصول کشاورزی منطقه‌ ای معادل 607 هزار و 29 مترمربع برای تولید سوخت کافی به کار گرفته شده است که چنین مساحتی از کل شهر واتیکان بزرگ‌ تر است.

کمپانی کوانتاس که قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی پروازهای بیشتری را با سوخت زیستی انجام دهد، در ادامه گزارش های خود در خصوص پرواز هواپیمای بویینگ با سوخت خردل از لس آنجلس به ملبورن آورده است که در این پرواز آزمایشی ۱۰ درصد سوخت مصرفی این هواپیمای بویینگ از نوع سوخت طبیعی ترکیبی دانه خردل تهیه شده است.

بد نیست بدانید که هواپیمای بویینگ دریم لاینر ۹-۷۸۷ در مقایسه با هواپیما های معمولی که این سفر را انجام می‌دهند هفت درصد گاز‌های گلخانه‌ای کمتری منتشر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا