Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

سقوط موشک فالکون 9 در اقیانوس و یک فرود بد برای همکاران ماسک + عکس

سقوط موشک فالکون 9 در اقیانوس و یک فرود بد برای همکاران ماسک در حالیرقم خورد که اسپیس‌ ایکس برای دومین بار از آغاز سال 2018 موشک فالکون 9 را با موفقیت به فضا پرتاب کرد، اما موشک فالکون 9 بعد از انجام ماموریتش با یک فرود غیر منتظره و عجیب همراه شد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

خبر سقوط موشک فالکون 9 در اقیانوس که توسط سایت اسپیس نیز در حالی پوشش داده شده است که قبل از آن  به پرتاپ موفق این موشک و موفقیت های شرکت فضایی اسپیس‌ ایکس پرداخته و نوشته است این برای دومین متوالی است که ماموریت فالکون 9 در سال 2018 با موفقیت انجام گرفته است.

سقوط موشک فالکون 9 در اقیانوس بعد از انجام موموریت خود و حین برگشت به محل فرودش رخ داد . درست ساعاتی پس از انتقال یک ماهواره که به منظور تقویت ارتباطات برای دولت لوکزامبورگ در همکاری با شرکت ماهواره‌ای  SES به فضا با موفقیت انجام شد.

سقوط موشک فالکون 9 در اقیانوس

اسپیس‌ ایکس همانند دیگر پرتاب‌ های مشارکتی از یک پیشران که قبلا استفاده شده بود، استفاده کرد. اما این بار و بر خلاف فردهای موفق قبلی ، سقوط موشک فالکون 9 در اقیانوس طوری رقم خورد که به گفته ماسک ، مدیرعامل اسپیس‌ ایکس، این موشک از سقوط جان سالم به در بردهاست چرا که به اندازه کافی مراحل فرود را طی کرده و به طور کامل از بین نرفت و تنها آسیب دیده است .

در واقع SES اولین شریکی بود که برای اولین بار از فالکون 9 استفاده شده بهره گرفت چرا که ماهواره SES بالاتر از پرتاب‌ های دیگر به سمت مدار حرکت کرد که به همین دلیل موشک فالکون 9 پس از آزادسازی ماهواره، سوخت کمتری برایش باقی مانده بود و نتوانست یکی از فرودهای محبوب خود را بر روی آب و سطح یک کشتی خودران به نمایش بگذارد.

الون ماسک درباره سقوط موشک فالکون 9 در اقیانوس در حساب توییتر خود نوشته:

این موشک به منظور تست فرود از ارتفاع بسیار زیاد در آب در نظر گرفته شده بود، به طوری که به کشتی آسیب نرساند، اما با وجود عدم موفقیت در فرود دقیق ، به طرز شگفت‌ آوری سالم ماند و ما سعی خواهیم کرد تا هر چه سریعتر آن را به ساحل بیاوریم.

سقوط موشک فالکون 9 در اقیانوس
تصویری از سقوط موشک فالکون 9 در اقیانوس

فرودهای موشکی اسپیس‌ ایکس طی چند سال گذشته تقریبا روتین شده بود ، اما این شرکت همچنان قصد دارد تا مرزهای جدیدی را در این عرصه ثبت کند.

اسپیس‌ ایکس معمولا فرودهای فالکون 9 را بر روی سطح خاکی زمین یا کشتی شناور در اقیانوس برنامه‌ریزی می‌کند، اما این بار این اتفاق نیفتاد.

پرتاب ماهواره SES ابتدا برای سه شنبه برنامه‌ریزی شده بود، اما پس از آنکه مهندسان اسپیس‌ایکس تصمیم گرفتند که سنسور پیشران را تغییر دهند، به تعویق افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا