گوناگون

تعامل بیشتر شهرداری با آبفا به مدیریت منابع آبی کمک می کند

81233062 5815611

به گزارش ایرنا، «احمد خراسانی» عصر پنجشنبه در شورای اسلامی شهرستان قدس اظهار کرد: به منظور حل معضل کمبود آب در شهرستان، درصدد ایجاد تعامل میان شهرداری و امور آبفا هستیم تا در هنگام صدور مجوز ساخت از سوی شهرداری برای اطلاع از وضعیت آب منطقه از مسوولان آبفا در این خصوص استعلام شود.

وی افزود: اداره آمور آبفا در قدس، از گذشته دارای دو مشکل عمده بوده است که یکی از آنها فرسودگی لوله های آب گالوانیزه قدیمی است که با ترکیدگی موجب هدر رفت آب فراوانی می شود.

خراسانی ادامه داد: یکی دیگر از این مشکلات سرقتهای آب شبانه است که با وارد آوردن خسارت به شبکه لوله کشی آب و بعضا با اطلاع پیمانکاران خصوصی طرف قرارداد با اداره آبفا صورت می گیرد.

وی مشکل انشعابهای غیر مجاز آب را به عنوان چالش بزرگ مسوولان این اداره دانست و افزود: شورای اسلامی شهر و شهرستان آمادگی کامل دارد تا در صورت نیاز آبفا با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان نسبت به برخورد با این متخلفان اقدام جدی صورت بگیرد تا در آینده کمتر شاهد این تخلفات باشیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان قدس از رییس امور آبفای قدس درخواست کرد: بررسی های لازم در خصوص شناسایی انشعابات غیر مجاز صورت بگیرد و با همکاری دستگاه های ذیربط حتی با اتخاذ جریمه و اقدامات قضایی از این کار جلوگیری شود.

وی با توجه به حضور رییس اداره آبفای قدس در این جلسه، یاد آور شد: شورای اسلامی شهر و شهرستان اعلام آمادگی می کند تا در صورت نیاز به صدور مجوز برای حفر چاه جدید و یا انتقال آب از محل دیگری به شهرستان مساعدت لازم را داشته باشد.

وی به منظور جلوگیری از هدر رفتن آب شرب پیشنهاد کرد: چاه آبهای غیر قابل شرب برای آبیاری فضای سبز وارد مدار شود.

رییس شورای شهرستان قدس تشکیل این نشست را به منظور ایجاد پل ارتباطی میان بانوان کارگروه به عنوان نماینده شهروندان بیان کرد و افزود: سعی می کنیم در هر جلسه با توجه به دستور آن نشست، با دعوت از مسوول مربوطه مشکلات مردم را به گوش آنها رسانده و تا حد امکان پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.

رییس اداره آبفای شهرستان نیز در این نشست گفت: متاسفانه انشعابات غیر مجاز در قدس بیداد می کند و حتی مشترکین ما بعضا انشعاب غیر مجازی علاوه بر کنتور دارند.

سید محمد صادق بهشتی با اعلام خبر تشکیل گشت ویژه پلیس آب در اداره آبفای قدس، گفت: از هفته آینده علاوه بر بازرسانی که تا کنون فعالیت داشته اند، دو تیم خودرویی به صورت 24 ساعته برای شناسایی و برخورد با تخلفات در زمینه آب فعالیت خود را در قدس آغاز می کنند.

وی شهرستان قدس را منطقه کم آبی ذکر کرد و افزود: این در حالی است که توسعه جمعیت در آن بسیار زیاد بوده و تولید آب نیز در بهترین حالت در شهرستان به صورت سر به سر است.

وی با بیان مقدار استاندارد آب مورد نیاز روزانه هر نفر به میزان 150 لیتر، گفت: در شهر تهران حدود 280 لیتر و در قدس 200 لیتر به ازای هر نفر تولید می شود، یعنی ما در قدس باید 50 لیتر نیز مازاد داشته باشیم، ولی با توجه به مصرف غیر اصولی حتی با کمبود آب نیز مواجه هستیم.

این مسوول از تامین آب مورد نیاز شهرستان به وسیله منابع زیر زمینی در منطقه خبر داد و گفت: سال گذشته از 33 حلقه چاه آب فعال، سه حلقه بخاطر افت کیفیت از مدار خارج شد.

وی با اشاره به وارد کردن 4 حلقه آب به مدار تولید، اضافه کرد: از این تعداد دو حلقه جایگزین و فقط آب دو حلقه چاه به شبکه آبرسانی اضافه شده است.

بهشتی تصریح کرد: به منظور حل مشکل کمبود آب شهروندان مجوز پنج حلقه چاه جدید اخذ شده که کار حفاری یکی از آنها به اتمام رسیده و دومی آغاز شده و با پیمانکار برای حفاری سه حلقه دیگر قرارداد امضا شده است.

وی از دیگر مشکلات موجود را نبود فرهنگ مصرف صحیح استفاده از آب عنوان کرد و گفت: با نصب بنرهایی در سطح شهر و تهیه 50 هزار بروشور به تعداد خانوارهای شهرستان، سعی کردیم نسبت به مصرف صحیح آب اطلاع رسانی داشته باشیم.

وی با اشاره به قطعی جریان آب برخی مناطق شهرستان در طول روز گفت: تمام سعی کارکنان این اداره جلوگیری از قطع شدن آبرسانی است اما گاهی اوقات این امر اجتناب ناپذیر است که سعی می کنیم در طول روز نباشد و حتی الامکان با اطلاع قبلی صورت بگیرد.

وی همچنین از ریاست شورای شهرستان درخواست کرد شهرداری هنگام صدور مجوز با اداره آبفا تعامل داشته و مجوزهای صادر شده را نیز به اطلاع این اداره برساند تا مسوولان ذیربط در آبفا بتوانند نسبت به تامین آب آن مناطق برنامه ریزی و اقدام کنند.

تهرام/5570/ 699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا