گوناگون

تعدادی از شرکت های گازی خصوصی می شوند

81163742 5695009

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حمیدرضا عراقی در خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: اصل 44 یکی از اصولی است که برای خارج شدن دولت از حجیم بودن و سرعت بخشیدن به روند و کارآیی آن باید به مرور در کشور اجرا شود.

وی با بیان این که، این کار باید با تدبیر و مدیریت انجام شود تا تنها شرکت های واجد شرایط به بخش خصوصی واگذار شوند تاکید کرد: برخی شرکت های واگذار شده به بخش خصوصی، بدون پشتوانه رها شده و مشخص نیست مدیریت این شرکت ها با چه کسی است.

عراقی با بیان این که، در برخی واگذاری ها، مشخص نیست این شرکت ها در قبال تعهدهای خود باید به کجا پاسخگو باشند تصریح کرد: به اصل 44 معتقد هستیم، اما باید نقش حاکمیت و مردم در آن مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که شرکتی در یک استان بدون در نظر گرفتن همه شرایط واگذار شود، انحصار به وجود می آید و بر اساس اصل 44 در واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی، نباید هیچ انحصاری به وجود آید.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که، این شرکت با اعمال مدیریت، اصل 44 را اجرا می کند گفت: این شرکت با سازمان خصوصی سازی تعامل نزدیکی دارد و در این رابطه نیز جلساتی را برگزار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی از شرکت هایی که از سوی سازمان خصوصی سازی در لیست واگذاری قرار گرفته، واگذار می شود و برخی نیز باید تبدیل به مدیریت شود.

اقتصام(1)**2022**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا