گوناگون

تعرفه بیماران در توریسم سلامت تدوین شود

دبیر دبیرخانه توریسم سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با تدوین تعرفه در حوزه گردشگری سلامت، بیماران با هزینه‌های درمانی آشنا می‌شوند بدین طریق استاندارد و سیاست‌گذاری در بخش خدمات درمانی تحقق می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، دکتر نورصالحی شامگاه گذشته در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی گیلان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه گردشگری یکی از عوامل مهم در حوزه اقتصاد گردشگری است، اظهار کرد: گردشگری سلامت یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد است.

وی با بیان اینکه سایت دانشگاه علوم پزشکی به پنج زبان ترجمه شده است، تصریح کرد: ترجمه به زبان روسی، عربی، آذری، فارسی و انگلیسی در سایت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان صورت گرفته است.

دبیر دبیرخانه توریسم سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان نداشتن سند راهبردی توریسم سلامت را یکی از مشکلات استان در جذب گردشگر سلامت عنوان و اظهار کرد: تعرفه بیماران نیز باید در بخش توریسم سلامت تدوین شود.

نورصالحی ادامه داد: با تدوین تعرفه در حوزه گردشگران سلامت، بیماران با هزینه‌های درمانی آشنا می‌شوند بدین طریق استاندارد و سیاست‌گذاری در بخش خدمات درمانی تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیماران خارجی پس از ورود به استان گیلان برای اقامت در طول درمان از منازل اطراف بیمارستان استفاده می‌کنند، گفت: باید استانداردهای لازم توسط بهداشت کنترل و ساماندهی شود.

دبیر دبیرخانه توریسم سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه مسیر مشخصی برای انتقال بیماران داشته باشیم گفت: افتتاح دفتر توریسم سلامت جهت ارائه خدمات و طرح‌ها توسط مترجم زبان آذری یکی دیگر از برنامه‌های مهم در جذب گردشگر سلامت است.

در ادامه این جلسه دکتر فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در حوزه روابط ایران و آذربایجان ایجاد می‌شود به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی است، گفت: در ساختار زمانی‌که پیوست فرهنگی را نبینیم دچار مشکل خواهیم شد.

وی گفت: جهت گسترش همکاری میان ایران و جمهوری آذربایجان نیازمند پیوست فرهنگی هستیم و بازخوانی فرهنگی می‌تواند مشکلات در این حوزه را حل کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا