گوناگون

تعمیر بزرگ‌ترین شناورهای لایروب کشور در بندر شهید رجایی

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز پروژه‌ی تعمیرات یکی از بزرگترین شناورهای لایروب با وزن 600 تن بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی برای نخستین بار در سطح بنادر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «محمدرضا پوررجبی» ضمن اعلام این خبر گفت: شناور لایروب «ذوالفقار» که از قوی‌ترین و بزرگترین لایروب‌های موجود در کشور است، برای انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی مستقر شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌ی تعمیرات شناور ذوالفقار طی 60 روز کاری انجام می‌شود، اظهار کرد: این پروژه تا اواخر آبان‌ماه به پایان می‌رسد.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بیش از 55 متخصص فنی، مراحل مختلف تعمیرات این شناور بزرگ خدماتی را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: همه‌ی مراحل این کار توسط متخصصان ایرانی و با نظارت مهندسان داخل کشور انجام می‌شود که علاوه‌بر خودکفایی داخلی در بحث تعمیرات شناورهای بزرگ خدماتی و اشتغالزایی، 7 میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی را نیز به همراه دارد.

پوررجبی ادامه داد: تا پیش از این، تعمیرات شناورهای بزرگ خدماتی و لایروب‌ها در بنادر کشورهای حاشیه‌ی جنوبی خلیج‌فارس و یا مجتمع کشتی‌سازی و فراساحل ایران(ایزوایکو) انجام می‌شد.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با استقرار یکی از بزرگترین شناورهای لایروب کشور برروی سرسره‌ی تعمیراتی بندر شهید رجایی به همت متخصصان تعمیرگاه دریایی این بندر، امکان انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورهای با طول 65 متر و وزن بالای 600 تن در بزرگترین بندر تجاری کشور فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: سرسره‌ی تعمیراتی بندر شهید رجایی از ابتدای آغاز بکار این بندر ساخته شد و در سال 91 عملیات توسعه‌ی ظرفیت و بازسازی کامل گهواره‌ی فلزی آن به انجام رسید که این اقدام باعث شد تا توان تعمیر انواع شناورهای بزرگ و کوچک خدماتی در این بندر فراهم شود.

پوررجبی هم‌چنین یادآور شد: تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی، هم‌اکنون توانایی تعمیرات انواع شناورهای خدماتی با طول 65 متر، آبخور 5.5 متر و عرض14متر را دارد.

به گزارش ایسنا، شناور لایروب «ذوالفقار» طول 50 متر و عرض 12متر را دارد. آبخور این لایروب 2.1 متر و عمق آن 3 متر است. هم‌چنین این شناور با قدرت موتور 2160 در مجموع بیش از 600 تن وزن دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا