گوناگون

تعمیر هر اتوبوس فرسوده در مشهد 30 میلیون تومان هزینه داشت

به گزارش خبرنگار مهر، هادی عطارزاده طوسی ظهر سه شنبه در نشست خبری به منظور تشریح عملکرد یکساله حوزه حمل و نقل شهردار ی مشهد از کاهش 5 درصدی مصرف سوخت با وجود افزایش ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و گفت: برای تعمیر هر اتوبوس فرسوده 30 میلیون تومان هزینه شد تا به کاهش آلایندگی هوا کمک کنیم.

وی افزود: 159 خط اتوبوس به همراه یک خط بی.آر.تی در مشهد فعالند و این کلان شهر دارای وسیع‌ترین سیستم‌ حمل و نقل اتوبوسرانی در کشور است

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: طول خطوط اتوبوسرانی 2 هزار و 464 کیلومتر، 7 خط تندرو و 812 دستگاه باجه فروش شارژ من کارت داریم و سه میلیون من کارت نیز  تا کنون توزیع شده است.

عطارزاده طوسی از توزیع گازوئیل کم گوگرد در مشهد از اردیبهشت ماه خبرداد و گفت: مخازن  ذخیره سازی گازوئیل کم گوگرد را نیز افزایش می دهیم.

وی ادامه داد: دود زایی اتو بوس ها در مشهد مربوط به اتوبوس های بخش خصوصی است که اگر مبحث مربوط به گازوئیل کم گوگرد در این ناوگان تامین شود قطعا این معضل  نیز حل خواهد شد.

عطارزاده طوسی گفت: تاکید بر این است تا با ابلاغ دستورالعمل سازمانی و با مشارکت سازمان محیط زیست مشکلات بخش خصوصی نیز در این زمینه حل شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در خصوص دریافت بهای خدمات اتوبوسرانی از زائران و مجاوران ، گفت: هم اکنون 30 درصد از شهروندان و نیمی از زائران به دلایل مختلف بهای خدمات اتوبوسرانی را نمی پردازند .

وی ادامه داد: پرداخت بهای خدمت توسط شهروندان و زائران بسیار در ارتقای ارائه خدمات اتوبوسرانی مشهد موثر است و البته در سال گذشته با آموزش و اطلاع رسانی این آمار 4 درصد کاهش داشته است.

عطار زاده طوسی با توضیح اینکه من کارت زائر برای زائران یک بار مصرف است و البته زائران بیشتر تمایل دارند تا از من کارت دائم استفاده کنند، تاکید کرد: فرهنگسازی از سوی رسانه ها برای استفاده از من کارت و پرداخت بهای خدمات حمل و نقل عمومی تاثیر گذارترین در کاهش عدم پرداخت بهای خدمات اتوبوسرانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا