علمی و فناوریموبایل و تبلتنرم افزار کامپیوترنرم افزار موبایل و تبلت

تفاوت تلگرام x با تلگرام معمولی را در میهن پست را بخوانید ؟

تفاوت تلگرام x با تلگرام معمولی موضوعی است که این روزها با انتشار نسخه جدید تلگرام یعنی تلگرام x یا همان Challegram برای کاربران این پیام رسانه به پرسش جدید بدل شده است. تفاوت تلگرام x با تلگرام معمولی به لحاط فنی خیلی زیاد است که امروز در میهن پست به این تفاوت ها خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

قبل از توضیح در مورد تفاوت تلگرام x با تلگرام معمولی بد نیست بدانید که چندی پیش نسخه‌ای متفاوت از تلگرام با ظاهری جذاب و سریع‌ تر با نام Challegram که بعد به تلگرام x تغییر نام داد در سکوت خبری در پلی استور ارائه شد. سرانجام دقایقی پیش تلگرام در سایت خود این اپلیکیشن را به طور رسمی معرفی کرد تا از امروز ، شاهد دومین اپلیکیشن رسمی این تیم باشیم.

تفاوت تلگرام x با تلگرام معمولی

بنابراین پیام رسان تلگرام x نسخه‌ای مجزا و ساخته شده بر اساس TDLib است که موفق شده ظاهری جذاب‌ تر و سریع‌تر را نسبت به تلگرام اصلی برای کاربران مهیا کند. به گفته تلگرام، این اپلیکیشن مصرف باتری بهینه‌ تری نسبت به نسخه اصلی دارد و امکانات متعددی نیز در آن تدارک دیده شده است.

این اپلیکیشن هم اکنون برای iOS و اندروید عرضه شده و شاید کنجکاو شده باشید و از خود سوال کنید که تفاوت نگارش جدید با نسخه معمولی چیست؟ در این مطلب دو نگارش اندروید این اپلیکیشن را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

از تفاوت تلگرام x با تلگرام معمولی رابط کاربری بخش اصلی آن است

تفاوت تلگرام x با تلگرام معمولی 

رابط کاربری بخش اصلی (Home) تلگرام X در مقایسه با نسخه معمولی، تفاوت اندکی دارد. در نسخه معمولی در منو شاهد گزینه اختصاصی برای برقراری تماس هستید. در تلگرام X، گفتگوها و تماس ها به وسیله برگه ها (Tab) همانند رابط کاربری پیام رسان واتس آپ از یکدیگر جدا شده اند.

علاوه بر این منوی سوایپ به سمت راست در تلگرام X تغییر کرده و دارای یک طراحی کلاسیک بوده و در مقایسه با نسخه معمولی، گزینه های کمتری دارد که البته به لطف انیمیشن های روان به کار گرفته شده، تلگرام X سرعت بسیار بیشتری از نسخه معمولی تلگرام دارد.

حالت شب و حالت حباب ها از دیگر تفاوت تلگرام x با تلگرام معمولی است

تفاوت تلگرام x با تلگرام معمولی

در نسخه تلگرام X شاهد اضافه شدن برگه حالت اختصاصی Night Mode هستیم که از طریق منوی می توان به آن دسترسی داشت. این ویژگی بسیار کاربردی است و عملکرد بسیار خوبی در صفحات نمایش OLED دارد. در نسخه معمولی خبری از حالت شب نیست، اما می توان از طریق تنظیمات تم را تغییر داد و افکت مشابهی با حالت شب را فعال کرد. ضمنا باید قابلیت حالت شب خودکار هم اشاره کرد که از حسگر نور برای تغییر از حالت شب به تم رنگی معمولی (و بالعکس) استفاده می کند.

در تلگرام X حباب ها (Bubbles) یا در واقع همان کادری که هنگام مشاهده تصاویر یا پنجره پیام های متنی می بینید هم حذف شده اند. در نسخه معمولی تلگرام تصاویر و پیام ها با این کادرها نمایش داده می شوند اما در نگارش X می توان این ویژگی را غیرفعال نمود و کاری کرد که مطالب در یک خط مستقیم به نمایش درآیند.

نمایش پیام های ذخیره شده در قالب برگه ها Tab هم از دیگر تفاوت تلگرام x با تلگرام معمولی است

تفاوت تلگرام x با تلگرام معمولی

یکی دیگر از ویژگی های جالب اضافه شده به تلگرام X را در قسمت پیام های ذخیره شده (Saved Messages) خواهید دید. اکثر کاربران از بخش پیام های ذخیره شده، برای نگهداری دائم مواردی مثل مطالب، اسناد یا فایل های چند رسانه ای استفاده می کنند و خوشبختانه در نگارش X شاهد مجهز شدن آن به قابلیت برگه ها هستیم. به لطف برگه ها، پیدا کردن کلیه آیتم های ذخیره شده بیش از پیش ساده تر می شود. در نگارش معمولی تلگرام، ابتدا مجبورید روی آیکن Saved Messages ضربه زده و سپس برای دسترسی به برگه ها روی منوی پایین کشیدنی ضربه بزنید، که طبیعتا اندکی دشوارتر است.

حالت پیشرفته در تلگرام X

تفاوت تلگرام x با تلگرام معمولی

تلگرام X دارای یک حالت پیشرفته نیز هست که ویژگی های جدیدی در خود جای داده است؛ از حرکات سوایپ و مخفی کردن صفحه کلیدها گرفته تا نمایش گزینه های فوروارد و گزینه های دیگر.

دستورات حرکتی جدید Gesture

اگر انگشت خود را برای مدتی طولانی روی گفتگوها و کانال ها نگه دارید، پیش نمایشی از آنها نشان داده خواهد شد. اگر همین کار را در نگارش معمولی تلگرام انجام دهید، صرفا گزینه های سنجاق، حذف، پاک کردن تاریخچه یا ترک کانال نمایان خواهند شد. در این حرکت جدید امکان سنجاق کردن گفتگوها هم وجود دارد (مثل نسخه معمولی تا ۵ گفتگو را می توان سنجاق کرد).

ضمنا با استفاده از یک حرکت دیگر می توان یک گفتگو/گروه/کانال/گفتگوی سری هم ایجاد کرد. کافی است دکمه Compose که در انتهای سمت راست صفحه تعبیه شده را نگه دارید تا این گزینه ها ظاهر شوند. در نسخه معمولی برای این منظور باید روی دکمه Compose حتما ضربه بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا