گوناگون

تقويت محورهاي گردشگري مذهبي در زنجان در دستور کار قرار دارد

يحيي رحمتي  در گفتگو با خبرنگار مهر  افزود: در گردشگري  مذهبي اماكن و آيين هاي مذهبي مورد توجه است  به گونه ايكه در استان زنجان حسينيه اعظم و زينبيه اعظم و مراسمهای آن از شاخص ترين ميراث معنوي  محسوب مي شوند و در گردشگري مذهبي تاثير ويژه اي دارند.

وي خاطر نشان كرد: در بخش ابنيه  دو مسجد قديمي  و تاريخي  از جمله مسجد جامع قروه و مسجد جامع  سجاس  همچنین وجود مقبره قيدار نبي  در شهر قيدار و ساير امامزادگان ما را برآنم داشته تا در تعريف گردشگري مذهبي  بازنگري داسشته و بر تقويت اين محورها  توجه نماييم.

مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان زنجان اظهار كرد: كاركرد برخي از ظرفيت هاي گردشگري مذهبي منطقه اي،برخي استاني،ملي و بين المللي است كه لازمه بهره مندي از آن انجام مطالعات و تعيين مخاطبان است.

رحمتي ابراز كرد: متاسفانه درجهت تقويت  گردشگري مذهبي  جز تعداد محدودي از استان ها  اقدامات موثري صورت نپذيرفته است.

عزاداران حسینی حسینیه اعظم زنجان

وي با تاكيد براينكه تعريف و تقويت محور گردشگري مذهبي در استان زنجان در دستور كار خواهد بود يادآور شد: امسال براي نخستين مرتبه تمام بيلبوردها با مشاركت اداره كل ميراث فرهنگي و حسينيه اعظم زنجان با ديدگاه تقويت گردشگري مذهبي و معرفي آيين هاي عاشورايي نصب شده است.

رحمتي ادامه داد: مشاركت در برگزاري آفرين واره محرم زنجان و نيز ستاد اسكان عزاداران حسيني  از ديگر اقدامات اداره كل ميراث فرهنگي استان در جهت تقويت  گردشگري مذهبي در استان  است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا