گوناگون

طنین حزن انگیز "بی علمدارم برا" بغض آسمان کرمانشاه را ترکاند/ اقامه عزای شیعه و سنی در یک تاسوعای بارانی

به گزارش خبرنگار مهر، کوچه ها و خیابان های کرمانشاه در تاسوعای حسینی امسال حال و هوای متفاوتی داشت. سنگین اندوه پاییزی محرم 93 در واسطه العقد کربلای معلا به اندازه ایست که که بغض آسمان هم ترکیده است.

دستجات عزاداری مردم سیاه پوش کرمانشاه از کوی بزن به سمت شریان های اصلی شهر روان می شود و نوای آشنا و حزن انگیز “بی علمدارم برا” در هر گوشه طنین انداز شده است.

برخی از هیأت های زنجیز زنی و سینه زنی با حرکت به سمت گلزار شهدای کرمانشاه، روزی را که متعلق به حضرت ابالفضل العباس (ع)، اسوه ادب و اخلاق است را با شهدای هشت سال دفاع مقدس به سوگ می نشینند.

اجتماع بزرگ عزادارن حسینی نیز در خیابان شهید مدرس کرمانشاه زیر بارش باران به نوحه سرایی و سینه زنی پرداخت.

تاسوعای بارانی

دسته عزاداری بازاریان و اصناف کرمانشاه نیز در مسیر بازار قدیمی شهر منتهی به درب های قدیمی بارگاه ملکوتی امیرالمومنین علی (ع) به عزاداری پرداختند.

در میان دسته جات عزاداری در گوشه کنار حضور برخی از مردم اهل سنت محله سنی نشین کرمانشاه نیز به وضوح به چشم می خورد که به سرور و سالار شهیدان عرض ادب و ارادت می کردند و اشک ماتم می ریختند.

عزاداری های مردم شهر منتهی به اذان ظهر و اقامه نماز ظهر تاسوعا به جماعت در مسجد جامع و سایر مساجد شد.

شایان ذکر است سراسر استان کرمانشاه از شهرستان های تابعه گرفته تا دور افتاده ترین روستاها و تکایای استان نیز امروز شاهد برگزاری با شکوه عزاداری خسینی بود.

تاسوعا در روانسر

دسته جات عزاداری در اورامانات (روانسر)

آیت الله عبدالخالق عبدالهی در رابطه با ارادت و عرض ادب مردم کرمانشاه به محضر مولا و سرور شهیدان اظهار داشت: مردم کرمانشاه از دیر باز به دلیل میزبانی از زائران حسینی همواره و به هر بهانه ای ارادت خود را به سردار کربلا ابراز داشته اند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: درب خانه های مردم کرمانشاه از گذشته تا کنون بر روی زائران حسینی باز بوده است و این شهر به عنوان واسطه رسیدن به بین الحرمین در میان ایرانیان به دروازه کربلا مشهور است.

وی ادامه داد: مردم کرمانشاه به واسطه منش و اخلاق پهلوانی خود همواره پیر و مرادشان حضرت عباس (ع) بوده است و این ارادت را به هر نحو ممکن و در هر شرایطی نشان داده اند. اوج این سرسپردگی امروز به وضوح دیده می شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا