گوناگون

توجه به بازارهای رقابتی جهان، از عوامل موفقیت در عرصه های اقتصادی است

81163787 5695044

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلی یزدانیˈ روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، افزود: توجه جدی به مقوله اقتصاد برون گرا، موجب موفقیت کشور در عرصه رشد و شکوفایی اقتصادی خواهد شد.

وی اظهار کرد: تلاش جدی و هدفمند برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، راهکاری موثر برای برون رفت از وضعیت فعلی و رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور است.

یزدانی با اشاره به مزایای اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مهمترین محورهای بحث بهره وری، تصریح کرد: در زمینه تولید موفق، علاوه بر نیاز داخلی، باید به صورت ویژه به خارج از کشور و حضور جدی و رقابتی در بازارهای جهانی نیز توجه شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر رونق تولید با هدف عرضه و صادرات به خارج از کشور، گفت: تحقق این امر نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی در بخش های مختلف کار و تولید است.

وی اظهار داشت: تدبیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری امسال تحت عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ بستر مناسب و لازم برای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: تلاش برای اجرا و تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و همچنین سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، باید سرلوحه فعالیت های اجرایی و مدیریتی در عرصه اقتصادی کشور قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی استان لرستان، گفت: 40 درصد از مجموع یک هزار و 600 واحد صنعتی موجود در این استان، به صورت کامل تعطیل هستند.

یزدانی افزود: درهمین راستا، کمتر از 50 درصد واحدهای صنعتی استان لرستان فعال و مشغول تولید هستند.

وی به اجرای یک هزار و 200 طرح صنعتی در استان لرستان اشاره کرد و گفت: این طرح ها با سرمایه گذاری 150 هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی بیش از یک هزار نفر اجرا خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر تلاش واحدهای صنعتی برای برون رفت از روزمرگی، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ پس انداز در استان لرستان منفی است و مصارف نیز بیش از منابع مالی موجود است و درهمین حال بسیاری از واحدهای صنعتی استان نیز به دنبال تسهیلات بانکی هستند.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم با تقدیر از خدمات ˈحجت اله بیرانوندˈ، ˈقدرت اله ولدیˈ به عنوان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان لرستان معرفی و منصوب شد.

7274/1625

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا