گوناگون

توسعه صنعت گردشگری زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار در کردستان است

81198627 5756425

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: براساس آمارها در نوروز امسال، یک میلیون و 150 هزار مسافر و گردشگر به استان کردستان سفر کرده و این نشان می دهد که کردستان ظرفیت های پذیرش گردشگر را دارد.

وی با اشاره به ضرورت شناساندن بیش از پیش استان کردستان در کشور و حتی در جهان، افزود: افتتاح شبکه نسیم در کنار دریاچه زریبار مریوان، یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که امسال در استان صورت گرفت و با استقبال بی نظیر مردم این منطقه نیز روبرو شد.

زاهدی با اشاره به اقدامات خوبی که در ایام نوروز در راستای تسهیلات سفر انجام شده است، عنوان کرد: با این وجود، بازهم این مساله جوابگو نبوده، زیرا باید به گردشگری به عنوان یک صنعت پایدار نگاه شود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی کردستان، بیکاری است، اعلام کرد: توسعه صنعت گردشگری در کردستان، به ایجاد اشتغال پایدار در این استان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

استاندار کردستان با اشاره به آیین ها، آداب و رسوم و سنت های بسیار خاص منطقه کردستان، تصریح کرد: این مساله می تواند گردشگران بسیار زیادی به این استان جذب کند.

وی در ادامه با اشاره به تصویب گردشگری درمانی استان کردستان، بیان کرد: خوشبختانه با تصویب این امر، زمینه ورود گردشگران درمانی و سلامت نیز در این استان فراهم خواهد شد.

زاهدی ذکر کرد: باید اقامتگاه های متنوعی در استان تاسیس شوند، زیرا ما با تنوع گردشگران روبرو هستیم و همه این افراد خواهان اقامت در هتل های پنج ستاره نیستند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود نبود زیرساخت های حمل و نقل را معضل جدی استان کردستان بیان کرد و افزود: علاوه بر این عامل، نبود زیرساخت های گردشگری نیز، به یکی دیگر از موانع توسعه گردشگری در کردستان تبدیل شده است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های گردشگری در استان ایجاد شوند، خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری و خدمات سفر، بدون مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

وی در پایان یادآور شد: نیازی وجود ندارد که همه ادارات استان دارای مهمانسرا باشند، زیرا در بسیاری از مواقع هزینه نگهداری از مهمانسرا از هزینه اقامت خود مسافران آن اداره بیشتر می شود.ک/3

7346/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا