گوناگون

توصیه های ویژه برای سالمندان و ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

81224908 5801777

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت : کودکان به ویژه آنهایی که به لحاظ جثه کوچک و کم وزن هستند، بهتر است روزه کامل نگیرند.

ˈمحمدرضا نقی پورˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: این کودکان در صورت تمایل در برنامه افطار و سحر شرکت کنند ، زیرا ایام ماه مبارک رمضان به دلیل گرمی حضور خانواده به دور سفره افطار و سحر و محیط سرشار از معنویت، آنان را به وجد می آورد.

وی در رابطه با سالمندان اظهار داشت : این افراد در صورت روزه داری بایستی بیشتر مراقب باشند زیرا کاهش میزان آب در بدن و کاهش قند خون سالمندان می تواند موجب سرگیجه آنان شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: اینگونه سرگیجه ها در صورت افتادن سالمند ، برای آنان خطر آفرین است.

وی تصریح کرد : مصرف میوه رنده شده ، لبنیات بویژه شیر کم چرب ، استفاده از انواع سوپ ها ، آش ها در افطار ، سحر و نوشیدن چای کم رنگ برای سالمندان مفید است.

وی یادآور شد : حرکات ورزشی ، تمرین و مسابقه های ورزشکاران نیز باید به گونه ای تنظیم شود تا با زمان افطار حداقل دو ساعت فاصله داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اظهار کرد : ورزشکاران برای انجام مسابقه های مهم در ماه مبارک رمضان لازم است با متخصص تغذیه مشورت کنند.

وی در رابطه با افراد بیمار خاطر نشان کرد : در برخی از بیماری ها افراد می توانند با مشاوره متخصص تغذیه روزه بگیرند و حتی گاهی روزه داری برای آنان مفید است.

نقی پور از بیماران بویژه بیماران تحت رژیم های خاص درمانی خواست تا برای روزه دارای حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند. ک/3.

7286/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا